Skip to content

100club

Witamy w klubie

  • Zdrowie
  • Ciąża i dziecko
  • Dieta
  • Sport
  • Moda i uroda
  • Lifestyle
  • Dom i ogród
  • Biznes i finanse
  • Technologia
  • Toggle search form
  • RÓWNOWAGA BILANSU CIEPLNEGO Lifestyle
  • OBRAZ WIELKIEGO MIASTA Sport
  • libido w czasie menopauzy
    Niskie libido w czasie menopauzy. Czy jest na nie sposób? Zdrowie
  • dania bezmiesne
    Rynek roślinnych alternatyw mięsa rośnie dwucyfrowo Dieta
  • DŁUGOŚĆ SEZONU Lifestyle
  • Jakie składniki są niezbędne do życia Lifestyle
  • medyczna marihuana
    76% Polaków uważa, że medyczna marihuana to środek o potwierdzonej skuteczności Zdrowie
  • kabina prysznicowa
    Kabina prysznicowa w roli głównej Dom i ogród
piwo bezalkoholowe

Polacy pokochali piwa 0,0% – rynek wart jest ponad miliard zł

Posted on 16 września, 2022 By Brak komentarzy do Polacy pokochali piwa 0,0% – rynek wart jest ponad miliard zł

Rewolucja 0,0% na rynku piwa trwa już pięć lat, notując rocznie kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Obecnie piwa zero stanowią 6,5 proc. wartości całego rynku piwa. Roczny wolumen to 12 proc. unijnej produkcji, co plasuje Polskę w czołówce producentów „zerówek”. Segment 0,0% napędzają zmiany stylu życia konsumentów, którzy chcą cieszyć się smakiem piwa bez rezygnacji z codziennych aktywności.

Nowe metody warzenia piw bezalkoholowych nadały im smak i aromat, dzięki któremu mogły one skutecznie konkurować z innymi wariantami tego napoju. Według danych NielsenIQ, na które powołuje się raport branży, w 2018 r. nastąpił rekordowy wzrost wolumenu i wartości piw 0,0% – odpowiednio o 85 i 80 proc. Dwucyfrowy poziom wzrostu utrzymał się również w kolejnych latach.

Przyglądając się rozwojowi kategorii piw bezalkoholowych, warto wiedzieć, jakie produkty ona obejmuje. Zaliczamy do niej zarówno piwa ze śladową ilością alkoholu, między 0,01% a 0,5%, jak i te całkowicie go pozbawione, czyli 0,0%. Browary, odpowiadając na gusta konsumentów, stale poszerzają ofertę piw z oznaczeniami „zero”, „light” czy „free”. W 2021 roku, 9 na 10 sprzedawanych piw bezalkoholowych miało zerową zawartość alkoholu. – opowiada Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Co ciekawe, to właśnie piwom 0,0% kategoria zawdzięcza swój rozwój – dodaje Marcin Cyganiak, dyrektor komercyjny NielsenIQ. W rekordowym 2018 roku ich udział w segmencie zwiększył się o 66 proc. Kolejne lata tylko umocniły ten trend – piwa z zerową zawartością alkoholu stopniowo budowały przewagę nad tymi o zawartości do 0,5%.

Obecnie wartość sprzedaży piw bezalkoholowych przekracza 1 mld zł. Ich oferta obejmuje już lagery, piwa smakowe i specjalności. Dane porównawcze NielsenIQ pozwalają umiejscowić piwa 0,0% obok takich gigantów rynkowych, jak herbata czy płatki śniadaniowe.

Maleje średnia zawartość alkoholu w piwie – „zerówki” wpisują się w ten trend

Rewolucja 0,0% jest zbieżna z innym trendami – malejącą średnią zawartością alkoholu w piwie, stopniowym spadkiem konsumpcji alkoholowego lagera oraz skokowym kurczeniem się segmentu piw mocnych. Wszystkie te czynniki przyczyniają się do spadku wolumenu alkoholu sprzedanego w piwie.

W ostatnich latach nastąpiły trwałe zmiany w zachowaniach konsumentów i ich modelu konsumpcji piwa. Polacy nie szukają w piwie alkoholu. Starając się żyć w sposób zrównoważany, cenią te właściwości napoju, które pozwalają im na chwilę przyjemności i cieszenie się smakiem bez rezygnacji z codziennych aktywności. Zaspokajanie tych oczekiwań, a co za tym idzie, poszerzanie oferty piw zero, stało się dla browarów rynkową koniecznością – wyjaśnia Bartłomiej Morzycki.

Dane Eurostatu za 2020 rok pokazują, że w Polsce uwarzono 12 proc. (168 mln l) europejskiej produkcji piwa bezalkoholowego. Razem z Niemcami (30,5 proc.), Hiszpanią (16,8 proc.) i Holandią (14,4 proc.) nasz kraj dostarcza trzy czwarte całego wolumenu piw bezalkoholowych w Unii Europejskiej.

„Zerówki” odpowiedzią na zmieniające się wzorce konsumpcji

Piwa bezalkoholowe wpisują się w trend better for you. Piwa zero za bezpieczne dla zdrowia uważa ponad połowa (60 proc.) ankietowanych w badaniu IQS, cytowanym w raporcie. Badani wskazują też na inne korzyści ze spożywania piw bezalkoholowych, jak zaspokojenie pragnienia (82 proc.), orzeźwienie (86 proc.) i smak (80 proc.). Te uniwersalne zalety sprawiają, że po napoje te można sięgać bez specjalnej okazji, kiedy chcemy i potrzebujemy – w domu, z przyjaciółmi czy po pracy.

Piwa 0,0 % kojarzą się z lekkością i swobodą. Jednocześnie na uwagę zasługuje odpowiedzialne podejście konsumentów – zdecydowana większość respondentów, bo 60 proc., uznaje je za napój wyłącznie dla dorosłych. Jeszcze większy odsetek badanych, 65-68 proc. w zależności od grupy wiekowej, uważa za niewłaściwe spożywanie piwa bezalkoholowego w obecności osób niepełnoletnich – mówi Radosław Soszka, Business Unit Director w IQS.

Branża piwowarska, od momentu wprowadzenia piw 0,0%, kieruje je wyłącznie do osób dorosłych. Zasady sprzedaży i promocji są identyczne, jak w przypadku piw alkoholowych.

Lifestyle

Nawigacja wpisu

Previous Post: Fakty i mity o kawie – jak się nie zgubić
Next Post: Ulubione dżinsy wołają o pomoc? Znamy sposób na ich metamorfozę

Related Posts

  • ŻYWE BAROMETRY Lifestyle
  • ZMIENNOŚĆ POGODOWA Lifestyle
  • W ODMIENNYCH WARUNKACH Lifestyle
  • TRACONA ENERGIA Lifestyle
  • MOŻLIWOŚCI ADAPTACYJNE Lifestyle
  • SPRZYJAJĄCE WARUNKI Lifestyle

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Ostatnie wpisy

  • Jak wybrać profesjonalną chemię HVAC do serwisu klimatyzacji?
  • Hurtownia odzieży damskiej- czy warto w niej robić zakupy?
  • Rozdzielność majątkowa – Czy może zostać zawarta w czasie trwania małżeństwa bądź cofnięta?
  • Aranżacja wnętrza – meble i dodatki
  • Bogactwo rowerowych przygód w Trentino
  • Cykl Milko Mazury MTB ukończony – podsumowanie sezonu 2022
  • Trójmiejska Liga Żeglarska 2022 zakończona
  • Nowa, sezonowa kolekcja damska od ASICS inspirowana japońskim dziedzictwem marki
  • Rozważasz przejście na weganizm? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!
  • Ulubione dżinsy wołają o pomoc? Znamy sposób na ich metamorfozę
  • torba podrozna
    Torba podróżna lepsza niż walizka? Lifestyle
  • dieta pudelkowa
    Z dietą pudełkową przy świątecznym stole Dieta
  • ODCZUCIE CIEPLNE Lifestyle
  • uzaleznienie od smartfonu
    Czemu ludzie nie rozstają się ze swoimi smartfonami? Technologia
  • OBCIĄŻAJĄCY KLIMAT Lifestyle
  • WSZYSTKIE STRONY Sport
  • baner reklamowy
    Czym są banery reklamowe i dlaczego warto w nie inwestować? Biznes i finanse
  • NA DALEKIEJ PÓŁNOCY Lifestyle

Mapa strony

Kategorie

  • Biznes i finanse
  • Ciąża i dziecko
  • Dieta
  • Dom i ogród
  • Lifestyle
  • Moda i uroda
  • Sport
  • Technologia
  • Zdrowe odżywianie
  • Zdrowie

Copyright © 2023 100club.

Powered by PressBook News Dark theme