Taniec na rurze jako alternatywa dla biegania

ćwicz
kobieta ćwicząca na rurze

Taniec na rurze w powszechnej świadomości często kojarzy się z tańcem o zabarwieniu erotycznym, ale na szczęście coraz częściej odchodzi się od tego typu skojarzeń. Wszystko dlatego, że pole dance od kilku lat gości także w klubach fitness i staje się popularną alternatywą dla klasycznych treningów.

Taniec na rurze to też sport

Sportowy taniec na rurze nie zawiera żadnych konotacji erotycznych, chociaż efekty można z powodzeniem wykorzystać, prezentując je koleżankom lub partnerowi. Najważniejsze jest jednak to, że taniec na rurze pozwala schudnąć, a także wzmocnić, wysmuklić oraz wyrzeźbić całe ciało. Nie izolujemy konkretnych partii mięśni, trenujemy cały organizm, a zatem efekty będziemy widzieć równocześnie w każdym z naszych mięśni. Dotyczy także tych, z których istnienia nie zdawałyśmy sobie sprawy. Minusem jest to, że na początku będziemy intensywnie czuć dosłownie każdy mięsień.

Jeśli nie lubisz biegania, to taniec na rurze może być świetną alternatywą, gdyż z powodzeniem zastępuje trening aerobowy oraz trening siłowy. Pracują niemalże wszystkie grupy mięśni: ręce, nogi, brzuch, plecy, grzbiet oraz obręcz barkowa. Podczas godzinnych zajęć można spalić nawet 500 kalorii, czyli tyle, ile w trakcie intensywnego, godzinnego treningu biegacza.

Twój trening nie musi być nudny i schematyczny, zwłaszcza że mięśnie przyzwyczajają się do ćwiczeń i po pewnym czasie przestają na nie reagować. Właśnie dlatego tak ważne jest przełamywanie rutyny i szukanie nowych form aktywności. Poza tym nic nie działa tak dobrze na motywację, jak odrobina odmiany. Kiedy uczymy się czegoś nowego, nasze mięśnie jeszcze raz muszą podjąć wysiłek, a my czerpiemy zdecydowanie więcej satysfakcji, kiedy widzimy, jak z treningu na trening jesteśmy coraz lepsi.

Sport tylko dla kobiet?

Taniec na rurze może trenować każdy niezależnie od wieku, wagi, wzrostu czy nawet płci. Zazwyczaj decydują się na niego kobiety, ale nie jest to wcale regułą. Trzeba jednak liczyć się z tym, że aktywność fizyczna angażująca tak wiele grup mięśni, należy do dosyć trudnych i nie warto zrażać się początkowymi porażkami, efekty przyjdą z czasem.

Taniec na rurze może z powodzeniem zastąpić trening całego ciała, a zwłaszcza ćwiczenia na brzuch, uda, pośladki oraz nogi. Jest wymagający, ale za to przynosi efekty, a kiedy już nabierze się wprawy daje także bardzo dużo przyjemności. Trening i ćwiczenia powinny przede wszystkim dawać radość i satysfakcję, bo wtedy jest szansa, że nie zniechęcimy się mimo zmęczenia i nie będziemy szukać żadnych wymówek, żeby tylko nie musieć się wysilać.

Nie dajcie się też przekonać, że taka aktywność to nie jest prawdziwy trening i nie wygląda zbyt poważnie. Od jakiegoś czasu trwają starania o to, żeby sportowy pole dance trafił na listę dyscyplin olimpijskich, a już teraz są organizowane Mistrzostwa Polski oraz Mistrzostwa Świata. Twój trening jest przede wszystkim dla Ciebie oraz twojego ciała, bo to o nie trzeba zadbać, wyrzeźbić. To wymaga czasu i wysiłku, ale efekty są zdecydowanie tego warte, bo jak to się czasami mówi, pot to łzy twojego tłuszczu.

 


Statystyki:
Data dodania: 2016-07-25 08:24:13
Autor:

Marta Nowak

Doktorantka na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Pilnie śledzi wszystkie zmiany zachodzące w sferze literatury i kultury. Szczególnie zafascynowana fantastyką oraz nowymi mediami, a od 2013...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.