Poranne ćwiczenia – co z nimi?

ćwicz
ćwicząca poranne kobiety w domu

Poranny rozruch kojarzy się z niemiłym obowiązkiem obozów sportowych albo z wojskiem. Wykonywanie ćwiczeń w momencie gdy oczy jeszcze się nie otworzyły, a półkule mózgowe nie działają tak jak powinny, wydaje się katorgą. A powinno być wręcz przeciwnie.

Wykonanie krótkiego rozruchu chwilę po wstaniu z łóżka przynosi wiele pozytywnych efektów. Oto niektóre z nich.

  1. Dokrwienie ciała i podniesienie jego temperatury, która po długim bezruchu znacznie spada
  2. Pobudzenie metabolizmu, który już od rana wchodzi na wysokie obroty będąc pomocnym w walce z nadwyżką kilogramów
  3. Zmniejszenie doskwierających dolegliwości bólowych kręgosłupa oraz innych stawów, które brały udział w ćwiczeniach
  4. Zwiększenie wydajności umysłu oraz poziomu koncentracji
  5. Ogólne pobudzenie funkcji życiowych organizmu, przepływ energii i poprawa humoru

Na poranne ćwiczenia wystarczy poświęcić zaledwie kilka minut. Wszystkie wykonywane powinny być w kontrolowany sposób, bardzo powoli i leniwie, tak aby organizm nie doznał szoku. Podczas trwania rozruchu oddychaj głęboko i miarowo, wciągając powietrze nosem do brzucha i wydychając ustami.

Stań w lekkim rozkroku i wykonaj kilka powtórzeń następujących czynności:

  1. Skłony na boki – ręce splecione nad głową
  2. Skłon w tył i przód
  3. Skłony głowy w bok, przód, tył 
  4. Krążenia ramion w przód
  5. Krążenia ramion w tył
  6. Krążenia przedramion
  7. Krążenia nadgarstków
  8. Uniesienie rąk splecionych za plecami
  9. Skręty tułowia
  10. Krążenia bioder
  11. Skłon w przód i w tył
  12. Przysiady  z oderwaniem pięt od ziemi i rękoma na kolanach
  13. Skrętoskłony
  14. Wymachy nogi w przód
  15. Przyciągnięcie kolana do klatki piersiowej

Nie polecam wykonywania intensywnych treningów zaraz po wstaniu. Jeżeli chcesz zrobić trening od rana, najlepiej niech minie minimum godzina od przebudzenia, ponieważ w przeciwnym razie może być to niebezpieczne dla kręgosłupa. Podczas snu dyski w kręgosłupie nawadniają się co nie sprzyja gwałtownym ruchom. Płyn rdzeniowy nie wysycha od razu. Proces ten zajmuje około jednej godziny. Ćwiczenie zanim dyski w kręgosłupie nie będą całkowicie suche jest obciążające i może prowadzić do kontuzji takich jak np. wypadnięcie dysku międzykręgowego.  


Statystyki:
Data dodania: 2016-04-25 08:36:34
Autor:

Olga Chmielewska

Od zawsze byłam zafascynowana sportem. Skutkiem tego było ukończenie studiów magisterskie na kierunku Sport oraz dalsze doktoryzowanie się na poznańskim AWF-ie. Jestem licencjonowanym instruktor fitness, trenerem karate, trenerem...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.