Podstawowe zasady treningu

jedz
ćwiczenia na siłowni - mężczyzna ćwiczący biceps

Chcesz zacząć trenować ale nie wiesz od czego zacząć, co ćwiczyć, jak i kiedy? Nic dziwnego… Wiele osób zastanawia się w czym będzie się dobrze czuć, co trenować żeby się nie zniechęcić. Jeśli masz z tym problem dobrze trafiłeś. Przedstawiam Wam podstawowe zasady treningu.

 

 

Wybór odpowiedniej aktywności

Ćwiczenia będą Cię satysfakcjonować wtedy, kiedy ustalisz plan treningowy. Ustal konkretny cel i w pełni skup się na jego realizacji. Zastanów się co lubisz robić, w czym chciałbyś być dobry i sumiennie do tego dąż. Jeśli zależy Ci na zrzuceniu zbędnych kilogramów wybierz ćwiczenia cardio, aerobowe. Jeśli chcesz wzmocnić mięśnie, wytrzymałość i poprawić kondycję fizyczną, zapisz się na siłownię. Kadra trenerska na pewno podpowie Ci jak powinien wyglądać trening, jak prawidłowo ćwiczyć na maszynach, przy okazji poznasz ludzi z siłowni, którzy w jakiś sposób będą motywować Cię do realizacji swojego celu i nie poddawania się.

 

Rozgrzewka

Każdy trening musi rozpocząć się od rozgrzewki- trzeba rozgrzać mięśnie przed wysiłkiem, żeby nie nabawić się kontuzji. Rozgrzewka ma lekko podnieść temperaturę Twojego organizmu, powinna trwać około 15 min. Sposobów na rozgrzanie się jest wiele np. szybki marsz na bieżni, bieg w miejscu, skakanka, rowerek, wymachy rękami i nogami, przysiady, podskoki, skłony itp…

Stopniowy trening

Jeśli to Twoje początki z ćwiczeniami, nie zaczynaj od największych obciążeń czy dużej liczby powtórzeń. Wszystko należy robić z głową. Zwiększaj obciążenia, czy liczbę powtórzeń stopniowo. Organizm musi przyzwyczaić się do wysiłku. Pamiętaj, że każdy kolejny trening zbliża Cię do celu, tym samym będzie lepszy od poprzedniego. Twoje ciało z każdym treningiem będzie silniejsze, dzięki temu będziesz mógł intensywniej ćwiczyć z każdym dniem.

Przemyślany trening

Podstawowa zasada: Na siłowni nie katujemy się! Organizm po intensywnym treningu musi odpocząć, dlatego ćwicz co 2 dzień, dając tym samym czas na regenerację organizmu. Przemyślany i mądry trening sprawi, że efekty będą widoczne już po krótkim czasie. Lepiej skoncentrować się na ćwiczeniach i wykonywać je poprawnie, niż ćwiczyć „ na czas”. Zasada „im dłużej tym lepiej” nie sprawdza się.

 

Zakończenie treningu

Po każdym treningu należy wyciszyć i uspokoić swoje ciało. Po treningu postaraj się zrelaksować. Zrób to co lubisz, weź dłuższy prysznic, wskocz na rowerek i powoli pedałuj aby wychłodzić swoje ciało. Moim najlepszym zakończeniem treningu jest rozciąganie (stretching) 10-15 min wystarczy żeby poczuć się elastycznym, zrelaksowanym i w pełni szczęśliwym. Najważniejsze żeby czuć się spełnionym i usatysfakcjonowanym z przebiegu treningu. Zadowolenie jest niezwykle istotne i motywujące do dalszej walki o swoje lepsze „ja”. Jeśli źle się czujesz wykonując jakieś ćwiczenie to go nie rób. Znajdź inne, które w pełni Cię zadowoli. Sport to najlepsze lekarstwo na stres, więc jeśli masz zły humor, problem w pracy, pozwól się wyciszyć i pójdź na porządny trening!

 


Statystyki:
Data dodania: 2017-11-10 08:29:54
Autor:

Patrycja Pawłowska

Jestem studentką dietetyki. Prowadzę bloga o zdrowym odżywianiu, odchudzaniu, treningach i motywacji. Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem i poszerzeniem wiedzy odnośnie zdrowego stylu życia: schudnijsama.pl Dietetyką zaczęłam się...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.