Odchudzająca moc jogi

oddychaj
kobieta na macie ćwicząca jogę

Chociaż istnieje wiele diet i suplementów odchudzających, tylko nieliczne tak naprawdę koncentrują się na pomocy w chudnięciu w sposób naturalny. Joga natomiast daje taką możliwość. To jeden z najbardziej naturalnych sposobów utraty wagi, gdyż łączy ze sobą oba aspekty – fizyczny i psychiczny.

Joga bowiem to nie tylko zestaw ćwiczeń, to przede wszystkim styl życia, czyli poza asanami także medytacja, oddychanie, sposób odżywiania, ale też myślenia, to określona postawa, tryb życia, reguły postępowania, to kompletny system samodyscypliny. Joga nie zapewni utraty wagi od razu, wymaga czasu i zaangażowania, ale jej efekty są trwałe, a korzyści odczuwalne przez cały organizm.

 

Naturalny sposób utraty wagi

Jest kilka rodzajów jogi szczególnie pomocnych w odchudzaniu, ale obecnie coraz większą popularność zyskuje Vinyasa, czyli bardziej dynamiczna forma jogi. Zapewnia ona ogromny zastrzyk pozytywnej energii, smukłą sylwetkę, poprawia krążenie i zmusza do większego wysiłku. Obejmuje ona wiele stylów jogi, m.in. Ashtanga, Power Joga czy Hot Joga. Ashtanga to bardzo energiczny styl, choć nie najłatwiejszy, zwłaszcza dla początkujących. Polega na wykonywaniu serii określonych pozycji w sposób dynamiczny. Power Joga jest bardzo podobna do Ashtangi, jednak pozwala na większą dowolność i urozmaicenia. Powstała na bazie fitness oraz Ashtanga Jogi i jest spotykana głównie w klubach fitness. Hot Joga charakteryzuje się z kolei tym, że wykonuje się ćwiczenia w pomieszczeniu o wysokiej temperaturze, od 35 do 40 stopni, przez co bardziej się pocimy i szybciej chudniemy.

 

 

Kilka propozycji ćwiczeń dla domatorów

Jeśli jednak nie chcemy chodzić do klubu fitness, możemy ćwiczyć bardziej tradycyjnie, czy to pod okiem instruktora, czy samodzielnie w domu. Oto kilka pozycji jogi, które pomogą w redukcji wagi.

Przede wszystkim należy zacząć od Kapalbhati Pranayamy – techniki oddychania. Badania wskazują, że głębokie ćwiczenia oddechowe zwiększają dopływ tlenu do komórek organizmu, co skutecznie poprawia szybkość przemiany materii. Lepiej także funkcjonuje przewód pokarmowy, zwiększa się wchłanianie i przyswajanie składników odżywczych. Poza tym dotlenione mięśnie lepiej pracują, poprawia się wytrzymałość, krążenie, łatwiej się odstresować i skoncentrować. To zdecydowanie ułatwia pracę nad spalaniem tkanki tłuszczowej.

 

Paschimottanasana – pozycja rozciągania do przodu w siadzie – pomaga masować i tonizować organy w jamie brzusznej i miednicy. Poprawia również trawienie i jest bardzo skuteczna w zakresie zmniejszania otyłości.

Veerbhadrasana – pozycja wojownika II – ta pozycja poprawia równowagę w organizmie i zwiększa wytrzymałość oraz stymuluje narządy jamy brzusznej.

Chaturanga Dandasana – pozycja kija podpartego w czterech miejscach – tonizuje brzuch, wzmacnia nadgarstki i ramiona.

Purvottanasana – intensywne rozciąganie na Wschód – rozciąga jamę brzuszną, wzmacnia barki, ramiona, nadgarstki.

Naukasana – pozycja łódki – wzmacnia mięśnie brzucha, poprawia trawienie, pobudza jelita.

Salabhasana – pozycja świerszcza – wspomaga trawienie, wzmacnia mięśnie tylnej części pleców, pośladków, nóg, ramion.

Halasana – pozycja pługa – wzmacnia i stymuluje mięśnie brzucha, tonizuje organy jamy brzusznej, łagodzi stres i zmęczenie.

 

Aby schudnąć dzięki jodze, należy ćwiczyć przez około dziewięćdziesiąt minut trzy dni w tygodniu. Można również wybrać się na jogging i aerobik z jogą, aby uzyskać możliwie najlepsze rezultaty. Sama joga to jednak trochę za mało, by schudnąć, ważna jest też dieta. Odpowiednio dobrana pomoże stracić kilogramy w sposób bardziej efektywny i pozostać zdrowym. A suplementy diety lepiej jest zastąpić naturalnymi produktami wspomagającymi spalanie tłuszczu, jak owoce acai, jagody goi czy winogrona, które są bogate w resweratrol. Do tego medytacja, która pomaga zredukować stres i nabrać większej pewności siebie plus systematyczność oraz zaangażowanie i sukces mamy gwarantowany.

 


Statystyki:
Data dodania: 2017-05-04 08:44:21
Autor:

Elżbieta Ignacionek

Pracownik socjalny i kulturoznawca z wykształcenia, redaktorka i korektorka z zawodu. Z pasją zgłębia tajniki samorozwoju i redukcji stresu w życiu codziennym. W wolnym czasie zajmuje się wyrobem biżuterii i prowadzi zajęcia kreatywne dla dzieci.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.