Naturalne spalacze tłuszczu, które pomogą Ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę!

ćwicz
zielona herbata

Korzystnym jest fakt, że diety cud i magiczne tabletki coraz częściej przegrywają ze zdrowymi nawykami żywieniowymi w uzyskaniu zgrabnej figury! Odpowiednia dawka ruchu, zbilansowane odżywianie oraz wzbogacenie swoich posiłków w produkty, które spalają tłuszcz są jedynym słusznym podejściem do wygrania z nadwagą i poprawą Waszej sylwetki.

 

Poniżej zostały opisane naturalne substancje wspomagające proces redukcji tkanki tłuszczowej, które z odpowiednio dobraną aktywnością fizyczną i dobrze skonstruowaną dietą przyspieszą oraz uwidocznią efekty Waszej ciężkiej pracy!

 

Kawa

 

A dokładniej zawarta w niej substancja czynna – kofeina, która nasila szlaki metaboliczne spalania tkanki tłuszczowej. Hamuje apetyt i pobudza organizm! Wyniki badań wskazują, iż spożycie kawy na około 45 minut przed wysiłkiem pozwala zwiększyć motywację do ćwiczeń, jednocześnie poprawia zdolności wysiłkowe, tj. wydłuża czas efektywnego treningu oraz zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej. Zawartość kofeiny jest różna i zależna od gatunku kawowca oraz sposobu przygotowania kawy. Największa jej zawartość występuje filiżance espresso: 60-80 mg. Należy pamiętać, że po dodaniu cukru, mleka lub śmietanki kawa zyskuje dodatkowe kilokalorie. Spożycie tego napoju, który wspomaga walkę ze zbędnymi kilogramami  jest najlepszym rozwiązaniem w godzinach rannych lub przed zaplanowaną jednostką treningową!

 

Pieprz cayenne

 

Jest ostrą przyprawą, która przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Jego aktywną substancją jest kapsaicyna odpowiadająca za ostry smak. Wykazuje działanie silnie termogeniczne, przez co zwiększa tempo przemiany materii. Dodatkowo obniża stężenie cukru we krwi i cechuje się silnym działaniem przeciwnowotworowym. Ponadto ma właściwości przeciwzapalne, przeciwbólowe i wspomaga działanie układu odpornościowego. Pieprz cayenne  zażywany w zbyt dużych ilościach może doprowadzić do podrażnienia przewodu pokarmowego. Dawka dzienna tej przyprawy powinna znajdować się w przedziale 0,5-1 łyżeczki i można ją rozdzielić na kilka porcji. Warto dodawać jedną do posiłku przedtreningowego. 

 

 

Ocet jabłkowy

 

Substancją aktywną jest kwas jabłkowy. Nie wpływa bezpośrednio na proces spalania tkanki tłuszczowej, a ogranicza wchłanianie tłuszczu z pożywienia. Świetnie się sprawdza wtedy, gdy mamy w planach tłusty posiłek. Wystarczy około 30 minut przed posiłkiem zjeść sałatkę polaną octem jabłkowym lub wypić jego napój przygotowany w stosunku: 2 łyżeczki octu na pół szklanki wody, a nasz organizm nie będzie przyswajał dużych ilości tłuszczu z pożywienia. Trzeba jednak pamiętać, że częste wykorzystywanie tej metody nie jest zalecane. Może to doprowadzić do zaburzenia wchłaniania witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (wit. A, D, E, K) i spowodować problemy zdrowotne.

 

Cynamon

 

Zmniejsza stężenie cukru we krwi oraz wpływa na wrażliwość insulinową. Insulina jest kluczowym hormonem w metabolizmie węglowodanów. Jej stabilny poziom hamuje występowanie napadów silnego łaknienia. Cynamon jest dobrą alternatywą suplementów odchudzających, które zawierają chrom. Jego dzienna zalecana porcja to 1 łyżeczka. Może być dodawany do kawy, jogurtów, owsianek lub sałatek owocowych.

 

Kurkuma

 

Jest odpowiedzialna za wspomaganie metabolizmu tłuszczu i hamuje jego magazynowanie w wątrobie. Cechuje się także lekkim działaniem termogenicznym i wpływa na szybszą regenerację po wysiłku fizycznym. Obniża poziom cholesterolu i wykazuje właściwości przeciwnowotworowe. Dawka dzienna nie powinna przekraczać 1 łyżeczki.

 

Zielona herbata

 

Aktywną substancją są epigalokatechiny.  Zielona herbata ma wiele właściwości prozdrowotnych. Nieznacznie przyspiesza metabolizm, hamuje łaknienie i jest bezpieczna dla układu sercowo-naczyniowego. Dodatkowo zawiera bardzo dużą ilość przeciwutleniaczy. Aby odczuć korzyści działania herbaty, należy spożywać kilka filiżanek dziennie.

 

Podsumowanie

Wyżej wymienione produkty mają szereg działań prozdrowotnych. Są naturalną, bezpieczną i skuteczną alternatywą dla licznych preparatów odchudzających. Tak jak wspomniano na początku artykułu, zawsze podstawowymi filarami prawidłowego i zdrowego odchudzania są dieta i aktywność fizyczna! Natomiast wszystkie składniki dodatkowe, wpływające na proces redukcji tkanki tłuszczowej muszą być traktowane jako wspomagające!


Statystyki:
Data dodania: 2017-04-06 09:11:40
Autor:

Adrian Pietrzak

Absolwent studiów inżynierskich na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka oraz magisterskich na kierunku Dietetyka na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Interesuje się dietetyką sportową połączoną z treningiem siłowym. Na...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.