Napoje roślinne - właściwości, zastosowanie

jedz
zielony koktajl

Napoje roślinne są doskonałą alternatywą dla osób nietolerujących laktozy, jak i osób, które z różnych powodów zmuszone są być na diecie bezmlecznej. Napoje roślinne mają łagodny, delikatny smak, np. napój orkiszowo-migdałowy charakteryzuje się smakiem orzechowym, natomiast ryżowy zupełnie inny — jest raczej bezwonny i bardzo neutralny. Na rynku znajdziemy mnóstwo rodzajów napojów roślinnych, od sojowych po migdałowe, kokosowe, owsiane, ryżowe itp.

Tego typu napoje można wykorzystywać do różnego rodzajów koktajli, zup lub po prostu wypijać np. szklankę do drugiego śniadania, lub podwieczorku, aby dostarczyć organizmowi dodatkową porcję białka i węglowodanów. Napój można spożywać na ciepło lub na zimno.

Przykładowy przepis na koktajl z użyciem napoju orkiszowo-migdałowego znajduje się poniżej.

 

 

Przepis na koktajl z napojem orkiszowo-migdałowym:

  • szklanka napoju orkiszowo-migdałowego
  • 1 szklanka truskawek (mrożone lub świeże)
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżeczka nasion chia

 

Wszystkie składniki wystarczy zmiksować, można również wstawić do lodówki, aby koktajl podawać schłodzony.

Tego typu koktajl ze względu na dużą zawartość błonnika i węglowodanów, można spożyć w zupełności jako pierwsze śniadanie. Koktajl doskonale sprawdzi się również jako drugie śniadanie lub podwieczorek po treningu.

 

Co zawierają napoje roślinne?

Jeżeli chodzi o użyty w powyższym przepisie napój orkiszowo-migdałowy — nie zawiera on cholesterolu, dlatego też jest doskonałym substytutem mleka krowiego. Dodatkowo zawiera tak istotne dla człowieka minerały, jak wapń i potas. Najwięcej białka znajdziemy w napojach sojowych, natomiast najwięcej błonnika w napojach owsianych. Wspomniany błonnik obniża poziom cholesterolu we krwi, a tym samym wypełnia żołądek i daje uczucie sytości na dłużej. Najbardziej kaloryczne zazwyczaj są napoje ryżowe — na co trzeba zwracać uwagę najbardziej? Przede wszystkim na zawartość w danym napoju cukrów prostych. Oczywiście najlepiej, aby miały ich jak najmniej! Jeżeli chodzi o napój migdałowy, zawiera dodatkowo sporą dawkę witaminy E, która jest silnym przeciwutleniaczem, przeciwdziała zakrzepom krwi i jest wsparciem dla naszego wzroku. Niektórzy producenci wzbogacają napoje o dodatkowe witaminy takie jak D czy z grupy B.

Reasumując osoby, które nie mogą sobie pozwolić na produkty mleczne w swojej diecie, mogą wprowadzić napoje roślinne, oczywiście czytając uważnie etykiety! W zależności od upodobania każdy z pewnością znajdzie swój ulubiony smak napoju roślinnego.

 


Statystyki:
Data dodania: 2017-10-17 08:09:09
Autor:

Paulina Zajkowska

Miłośniczka zdrowego stylu życia, blogerka i pasjonatka podróży. Zawodowo spełnia się, pracując jako dietetyk. Uwielbia gotować, a swą radością i uśmiechem potrafi zarażać innych.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.