Na słodko czy na słono? 20 pomysłów na fit śniadanie

jedz
fit śniadania

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Zapominanie o nim może doprowadzić do wielu niekorzystnych skutków ubocznych. Jeśli więc z rana nie masz pomysłu co przygotować do jedzenia, by dobrze i zdrowo zacząć dzień - zerknij na tę listę, a w zależności od tego, czy masz ochotę na coś słodkiego czy wytrawnego na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Na słodko:

Czekoladowy budyń owsiany

Jeśli znudziła Ci się tradycyjna forma owsianki zamień ją na budyń! Budyń zrobiony jest między innymi z siemienia lnianego, daktyli, orzechów i banana. Takie śniadanie doda ci energii oraz napełni pełnowartościowymi składnikami mineralnymi i witaminami.  

Owsiane placuszki z miętowym akcentem

Przepyszne placuszki w wersji fit. Dzięki zamianie mąki pszennej na banany, siemię lniane oraz płatki owsiane uzyskujemy identyczną konsystencję, a dzięki zastosowaniu daktyli do osłodzenia naszego posiłku, z powodzeniem zapomnimy o białym cukrze. Dodajemy trochę sezonowych owoców i mamy ucztę, która nie dostarczy nam zbędnych kalorii.

Dietetyczne gofry z owocami

Lubicie gofry? My również dlatego nie chcemy sobie ich odmawiać. Dzięki temu przepisowi Twoje gofry zmienią się w zdrowe i wartościowe śniadanie. Dodaj owoce sezonowe lub te na które aktualnie masz ochotę na wierzch i voilà!  

Kokosowa jaglanka ze słoiczka

Jeśli kochacie wszystko co kokosowe, koniecznie musicie wypróbować kokosowej jaglanki. Przekładana startym jabłkiem z nutą miodu jest przepyszną opcją na śniadanie zarówno na zimno, jak i od razu po przygotowaniu.

Śniadaniowa jaglanka z owocami

Jeśli nigdy nie łączyliście kaszy jaglanej ze zmiksowanymi owocami, to musicie nadrobić zaległości. Taka owocowa mieszanka nie tylko uzyskuje nowy kolor, ale jakże smakuje!


Czytaj również: 25 najmodniejszych kobiet polskiego InternetuNiekonwencjonalne miejsca na ślub20 kosmetyków, które pokochały Youtuberki


Szarlotkowy pudding chia z orzechami

Jeśli mamy trochę więcej czasu to warto wieczorem przygotować pudding chia. Nie jest to jednak zwyczajny nudny pudding, który ledwo zjemy z rana. Dodatek przepysznych jabłek typu papierówka, orzechów, cynamonu i syropu klonowego sprawia, że nasz poranek będzie od razu przyjemniejszy.

Kuskus z żurawiną, pomarańczami i cynamonem

A teraz idealna propozycja na jesienne i zimowe poranki. Kiedy to za oknem pogoda nie zachęca do wychodzenia z domu. Jeśli potrzebujesz rozgrzać się z rana (niekoniecznie musi to być kawa), to przyrządź kuskus z żurawiną z dodatkiem pomarańczy i cynamonu. Tak pyszne połączenie od razu postawi Cię na nogi, a co najważniejsze przygotowanie nie zajmuje wiele czasu.

Bananowe smoothie z masłem orzechowym

A może tak śniadanie w wersji płynnej? Bananowo-orzechowe smoothie to prawdziwa bomba smaku i energii. Idealne by wypić szybko o poranku lub zabrać w drogę do pracy.

Siemianka czyli owsianka w wersji paleo

Opcja dla tych, którzy są na diecie paleo lub starają się do niej przekonać. Zamiana tradycyjnej owsianki na świeżo zmielone siemię lniane, zapewni nam dużo więcej dobroczynnych składników. Prażone nasiona, mleczko kokosowe i dodatek cynamonu nadadzą naszej siemiance rozgrzewającego charakteru. Nic tylko się zajadać!

Omlet kakaowy

Słodkości w diecie paleo? Oczywiście! Kakao oraz banan w omlecie to wyśmienite połączenie, które z powodzeniem zastąpi nam tęsknotę za słodyczami. Tak wykonany omlet od razu postawi nas na nogi.

Wytrawnie:

Tofucznica

Jeśli nie próbowaliście tofucznicy czyli „jajecznicy”, która zamiast jajek składa się z tofu, to koniecznie musicie jej spróbować! Szczypiorek, pomidory i trochę ziół z powodzeniem pozwolą Ci zapomnieć o smaku tradycyjnej jajecznicy i wytrwać na diecie wegańskiej. Jeśli jednak nie jesteś weganinem, to taka tofucznica może być świetnym pomysłem na zróżnicowanie Twoich codziennych śniadań.

Omlet z dojrzałym pomidorem i świeżymi listkami bazylii

Klasyka, która nigdy się nie nudzi. Omlet z dodatkiem pomidora i bazylii to sprawdzony sposób na przygotowanie pysznego pożywnego śniadania. Przygotowuje go się szybko, jest smaczny i wymaga od nas składników, które zazwyczaj mamy w u siebie w lodówce.  

Twarożek z migdałów

Brzmi egzotycznie? Wielu z nas uwielbia tradycyjny twaróg z dodatkiem rzodkiewki i szczypiorku. Jego wegańska wersja jest równie smaczna i dużo zdrowsza. Jeśli spróbujecie go przyrządzić to gwarantujemy, że zostanie z Wami na dłużej.          

Zielony koktajl na wytrawnie

Wytrawne koktajle mogą być świetną alternatywą dla owocowych. Jeśli nie masz ochoty z rana na słodkie zmiksuj ze sobą pietruszkę, pomidory, paprykę i przyprawy. Zaskoczy Cię pyszny smak tak niecodziennego koktajlu.

Wegański pasztet bez pieczenia

Jeśli macie odrobinę więcej czasu warto przygotować coś, co starczy na kilka dni. Pasztet z soczewicy, pieczarek, pestek słonecznika i przypraw to uniwersalne smarowidło do różnego rodzaju kanapek, lub może służyć jako farsz do naleśników, pierogów czy pyz. Palce lizać!

Placki z dyni i ziemniaków z curry

Na jesień w niemal każdym warzywniaku spotkamy dynię. Kochamy ją w zupie jak również jako ozdobę na Halloween. W połączeniu z ziemniakami i curry możemy wyczarować z dyni przepyszne placuszki. Uważajcie, bo znikają w ekspresowym tempie.

Frittata- czyli omlet we włoskim stylu

Puszysta frittata z tofu i warzywami po prostu rozpływa się w ustach, a przy okazji jest zdrowym zamiennikiem tradycyjnych kanapek. Koniecznie przygotujcie ją w swoich domach.

Bruschetta

Przepyszna i prosta w przygotowaniu włoska bruschetta. To nic innego jak bagietka z dodatkiem świeżych pomidorów, czosnku, ziół i mozzarelli na wierzchu, która po zapieczeniu zamienia się w rozpływającą w ustach namiastkę włoskiej kuchni.

Jaja sadzone w papryce

Znudzeni tradycyjnym jajkiem? A co powiecie na jajko sadzone w papryce, które po włożeniu do piekarnika i posypaniu szczypiorkiem zamienia się w kolorową i efektowną ucztę dla oczu i dla podniebienia. Użyjcie papryki w innych kolorach dla dodania dekoracyjnego charakteru naszemu śniadaniu.

Pasta z awokado na kanapki

Jeśli chcecie urozmaicić tradycyjną kanapkę czymś zdrowym, to pasta z awokado przychodzi na ratunek. Nie dość, że jest smaczna i doskonale zastępuje masło, to można ją łączyć z niemal wszystkim. Ogórek, łosoś czy pomidor będą się z nią świetnie komponować. W wersji solo też jest przepyszna.

A co najczęściej pojawia się w Waszym śniadaniowym menu?


Statystyki:
Data dodania: 2016-09-01 08:30:34
Autor:

Agnieszka Gatz

Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pasjonuje ją marketing oraz nowe media. W kręgu jej zainteresowań znajdują się tematy związane z urodą, savoir vivre, polityką globalną...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.