Modelowanie i odchudzanie sylwetki. Czyli branża fitness kwitnie!

ćwicz
sylwetka kobiety

Jeszcze kilka lat temu, kiedy do Polski wchodziła moda na tzw. zdrowy styl życia, nie było tyle informacji na ten temat, co obecnie. Ludzie z zaciekawieniem przyglądali się, gdy jak grzyby po deszczu wyrastały w każdej galerii handlowej, na peryferiach większych miast co rusz to nowe siłownie i fitness kluby.  

Obecnie mamy ich całe mnóstwo. Kluby prześcigają się w nowych technologiach, walczą cenami, wymyślają nowe, coraz bardziej rozbudowane systemy treningowe. Od natłoku informacji w prasie, telewizji oraz Internecie może nam się zakręcić w głowie.

Cieszę się osobiście, że panuje taka moda i mam nadzieję, że w Polsce zostanie z nami na dobre. Tylko jak oddzielić w tym gąszczu informacje faktycznie nam przydatne? Bywa często, że na jednej stronie czytamy artykuł, który jasno i wyraźnie mówi nam - pij 3l wody dziennie, a na kolejnej stronie czytamy, że 1,5l spokojnie nam wystarczy. Często możemy znaleźć sprzeczne informacje, często nawet na tym samym portalu czy w tej samej gazecie.

Bez dwóch zdań – branża fitness w Polsce kwitnie.  Nawet w reklamach możemy już zauważyć elementy z nią związane, nawet wśród firm, które z fitnessem nie mają nic wspólnego, ale doskonale potrafią wstrzelić się w to, co jest na topie.

 

Pewnie zastanawiacie się do czego zmierzam? 

 

Kiedyś, jeśli ktoś chciał schudnąć wystarczyło jeść mniej i zacząć się po prostu ruszać. Wystarczyło założyć stare buty, w których już na co dzień nie chodzimy, zazwyczaj dziurawy czy wyblakły już dres, wyjść z domu i po prostu biec bądź maszerować. Wystarczyło ograniczyć jedzenie lub po prostu zwracać uwagę na to, co się je.

Obecnie ludzie, którzy mają problem ze swoim wyglądem czy to Ci, którzy mają dużą nadwagę, czy również tacy, którzy kiedyś tam coś robili, ale z braku czasu przestali i trochę się zapuścili, nie wiedzą od czego tak naprawdę zacząć.

Wśród kobiet panuje np. przekonanie, że na siłownię możemy iść dopiero wtedy, gdy już wstępnie zrobimy ze sobą porządek, zresztą faceci myślą często podobnie tylko pewnie się tak nie wychylają.

Jesteś właśnie w tym momencie. Chcesz zacząć i nie wiesz jak ?

 

Zacznij od podstaw, nie kombinuj! 

 

Obecnie jest tyle różnych diet, że ciężko się zdecydować. Co zrobić? Jeśli masz możliwość wybierz się na pobliską siłownię i spytaj o poradę trenera.

Czy musi być to tzw. sieciówka i siłownia ze sprzętem za 10 mln? Nic z tych rzeczy! W takiej siłowni owszem mamy większy wybór sprzętu, większą powierzchnię do dyspozycji oraz zazwyczaj kilku trenerów. Ale przecież Ty dopiero stawiasz pierwsze kroki i tak naprawdę wystarczy Ci podstawowy sprzęt, a nawet zestaw ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu!

 

 

Na wielkich siłowniach zazwyczaj tacy ludzie jak Ty nie będą czuć się komfortowo. W tej chwili wchodząc na dużą siłownię często czujemy się jak na wybiegu i ludzie prześcigają się w tym kto lepsze ciuszki na siebie założy, a na koniec zrobi sobie selfie najnowszym iPhonem. Nie tędy droga. Na wielkich siłowniach brakuje często również trenerów z doświadczeniem oraz zaangażowaniem. Często są to studenci po jednym podstawowym kursie, którzy każdego traktują tak samo. Jest to w dzisiejszych czasach modny zawód, więc proponuję sprawdzić kwalifikacje trenera, do którego zwracamy się po porady. Oczywiście są tam również trenerzy wysoko wykwalifikowani i ludzie z pasją, ale jest ich na pewno mniej w stosunku do tych pierwszych. Trzeba uważać, ponieważ zbyt mało doświadczony trener nam w takiej sytuacji nie tylko nie pomoże, ale może również zrobić krzywdę.

Jest również masa mniejszych siłowni, na które ludzie przychodzą w podartych koszulkach, nie zwracają uwagi czy ktoś jest gruby, chudy i jaki ma telefon. Przychodzą zrobić trening, zmęczyć się i jadą do domu. Sądzę, że dla początkującej osoby to będzie dobry wybór. Ale oczywiście to moje zdanie i nie trzeba się z nim zgadzać.

 

Modelowanie sylwetki a odchudzanie, gdzie jest różnica?


Odchudzanie

Tradycyjne odchudzanie polega na zrzucaniu całkowitej masy ciała, więc bilans kaloryczny musi być ujemny. W tym wypadku nie potrzebujemy treningu siłowego. Nie potrzebujemy tak naprawdę nawet jakiejkolwiek aktywności fizycznej w większości przypadków. Ograniczamy tylko jedzenie i tego się trzymamy sztywno. Nie zalecam samemu kombinować jeśli chodzi o dietę, ponieważ możemy pominąć pewne składniki odżywcze i narobić sobie kłopotów zdrowotnych. W pierwszym etapie ograniczamy jedzenie i pijemy większą ilość płynów, najlepiej wody. Unikamy cukru pod każdą postacią, a trzeba zaznaczyć, że kryje się on już niemal wszędzie.

Modelowanie  sylwetki

Jeśli chcesz wymodelować sobie jędrne i zgrabne ciało tutaj już musi być uwzględniony trening siłowy. Zazwyczaj Panie, które przychodzą na siłownię łapią się za skórę na ramionach i mówią : „chciałabym, żeby tutaj nic nie wisiało” 

W przypadku Pań główne partie, które chcą poprawić to pośladki, brzuch, nogi i właśnie ramiona. Jeśli chcemy ujędrnić swoje ciało musimy nadbudować trochę masy mięśniowej. Mylne jest postrzeganie treningu siłowego jako takiego, który miałby zrobić z Pań tzw. babochłopy. Po pierwsze masa mięśniowa u kobiet buduje się w wolniejszym tempie niż u mężczyzn, po drugie masa mięśniowa ogólnie nie buduje się tak szybko, jakby się mogło wydawać.

Po co kobiecie masa mięśniowa? Pomaga wyprzeć w szybszym tempie tkankę tłuszczową z organizmu. Mięśnie potrzebują również energii do tego, aby się utrzymać, więc dzięki temu nasza podstawowa przemiana materii jest większa. To właśnie mięśnie nadają ciału jędrny i zdrowy wygląd.

 

 

Tak więc modelowanie sylwetki to połączenie tych elementów tj. dobrze dobranej diety, treningu siłowego i ewentualnie treningu aerobowego. Piszę celowo ewentualnie. gdyż nie jest on niezbędny. W większości przypadków jest jednak zalecany, ponieważ oczekiwany efekt można uzyskać szybciej. 

Nie dajmy się wciągnąć w pułapkę maksymalnych ograniczeń. Jeśli chcesz dobrze wyglądać nie musisz jeść samych warzyw, a i owoce nie są najlepszym rozwiązaniem. Nie musisz również wyrzucać wszystkiego co ma gluten, laktozę i inne zdemonizowane już produkty. Wyrzucając pewne rzeczy z jadłospisu, nie mając na nie nietolerancji, możemy sami doprowadzić do różnego rodzaju uczulenia na nie.

Wszystko robimy w granicach zdrowego rozsądku. Jeśli nic nie robisz przez kilka lat, to nie oczekuj efektów w kilka tygodni. Zacznij od przygotowania organizmu do cięższego wysiłku. Zanim zaczniesz stosować rygorystyczne diety najpierw zacznij się ruszać, rób wszystko stopniowo i powoli. Zazwyczaj szybkie efekty, które uzyskamy robiąc wszystko na szybko, równie szybko możemy stracić, gdy już motywacja nam trochę spadnie.

Pamiętaj czas ucieka, a Ty możesz w każdej sekundzie podjąć dobrą decyzję i ruszyć z miejsca! Ja trzymam za Ciebie kciuki i uwierz mi, że warto ! Dla siebie, dla zdrowia, dla lepszej jakości życia! Czuj się komfortowo i pewnie !

Pozdrawiam


Statystyki:
Data dodania: 2016-10-07 08:09:36
Autor:

Artur Cichecki

Specjalista do spraw żywienia i suplementacji. Instruktor rekreacji ruchowej - specjalizacja kulturystyka. Specjalista w kształtowaniu kobiecej sylwetki. Licencjonowany trener personalny.   Szkolił się m.in. w Stowarzyszeniu "Sylwetka" Akademia...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.