Jumping fitness, czyli zalety treningu na trampolinie

ćwicz
Nowe zdjęcie

Jumping fitness to prosta forma odchudzających ćwiczeń na trampolinie, która stała się  popularna w Polsce całkiem niedawno, dająca naszemu organizmowi mnóstwo korzyści. Z pozoru łatwe skakanie angażuje wiele naszych mięśni, wymagając przy tym sporo wysiłku. Warto zatem dokładnie przeanalizować zasady tego rodzaju aktywności oraz jego zalety.

Jak wygląda trening jumping fitness?

Na samym początku należy zaznaczyć, ze trening jumping fitness jest treningiem kardio, a więc wytrzymałościowym, mającym na celu polepszenie wydolności serca. Ćwiczenia mogą przybierać dwie formy: spokojnych, polegających na powolnym biegu na trampolinie bez zbędnego wybijania naszego ciała w górę oraz szybkich podczas, których dynamiczne skoki pobudzają mięsnie nóg, brzucha i pośladków. Ogromnym atutem wykonywania skoków na trampolinie jest zapewnienie amortyzacji dla naszych stawów dzięki miękkiej powierzchni. Podczas jednego treningu możemy spalić nawet 880 kcal.


Czytaj również: 52 triki kuchenne, które ułatwią gotowanie25 najlepszych książek o zdrowym odżywianiu.


Zalety jumping fitness

- poprawa kondycji oraz równowagi ruchowej

- poprawa wydolności organizmu

- polepszenie pracy układu krążenia

- wzmocnienie mięśni

- brak obciążenia dla stawów i kręgosłupa jak w przypadku biegania

- modelowanie zgrabnej sylwetki

- przyspieszenie metabolizmu

Przeciwskazania zdrowotne przy wykonywaniu treningu

Występują najczęściej przy pojawieniu się konkretnych objawów czy chorób:

- osteoporoza

- astma

- urazy stawu skokowego oraz kolanowego

- ogólny zły stan zdrowia

- zaburzenia równowagi

- dyskopatia

Przyglądając się bliżej ćwiczeniom na trampolinie można zauważyć, że są one nową alternatywą dla klasycznych treningów. Jednak, jak dotąd niewiele klubów fitness wprowadziło do swojej oferty jumping fitness. Koszt zakupienia trampoliny również nie napawa optymizmem, gdyż cena sprzętu zaczyna się od 300 zł w górę i wymaga sporo wolnej powierzchni w naszych domach. Sport ten niedawno pojawił się na polskim rynku, a badania dotyczące jego wpływu na nasz organizm są w toku. Najlepszą metodą sprawdzenia, czy jest to sport odpowiedni dla nas i dla naszego organizmu, jest pójście na zajęcia. Może okazać się, że jest to dla nas idealna forma aktywności, która nie tylko pozwala spalić zbędne kalorie, ale również dobrze się bawić. To czy jumping fitness pozostanie jednorazową przygodą, czy stałym elementem Twoich treningów zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

 


Statystyki:
Data dodania: 2016-08-29 08:56:08
Autor:

Magdalena Gryniewicz

Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje ją polityka, gospodarka międzynarodowa oraz marketing. W wolnych chwilach miłośniczka aktywnego trybu życia, szczególnie fitnessu, podróżowania...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.