Jak joga poprawia życie seksualne mężczyzn?

oddychaj
mężczyzna ćwiczący jogę

O tym, że regularne ćwiczenie jogi ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie, wie prawie każdy. Ale nie każdy wie, że pomaga w walce z problemami dotyczącymi erekcji u mężczyzn – może wyeliminować, a przynajmniej ograniczyć stosowanie leków.  Badania[1] wykazały, że 12 tygodni jogi może w znacznym stopniu poprawić jakość życia seksualnego – zwiększa bowiem przepływ krwi do narządów odpowiedzialnych za pobudzenie i wzwód. Dzięki technikom oddechowym cały organizm jest lepiej dotleniony, a pod względem psychicznym pomaga zwiększyć kontrolę nad zaangażowaniem umysłu i wytryskiem.

 

Pozycja motyla na leżąco

Joga poprawia funkcjonowanie układu krążenia i zwiększa wytrzymałość. Cyklicznie wykonywane ćwiczenia poprawiają krążenie, a poprzez ćwiczenia oddechowe wraz z krwią do wszystkich komórek dociera więcej tlenu, usprawniając pracę nie tylko serca, ale i całego organizmu. Wielogodzinna praca przy biurku lub przy komputerze może powodować ucisk i stagnację mięśni poniżej pasa. Dzięki poprawieniu krążenia krew dociera do miednicy i pachwin, a lepszy dopływ krwi w tych okolicach wpływa na zwiększenie odczucia, co oznacza lepsze orgazmy. Pozycja motyla na leżąco - pozwala rozluźnić i rozciągnąć mięśnie wewnętrznej strony ud i biodra.

Połóż się na plecach i ugnij kolana, przyciągając nogi do klatki piersiowej, podeszwy stóp złączone, kolana na zewnątrz. Dłońmi schwyć stopy i przyciągaj je do klatki piersiowej, jednocześnie opierając łokcie o uda i wypychając kolana na zewnątrz. Należy uważać, aby nie wyginać szyi i nie odchylać głowy zbyt mocno. Szyja i kręgosłup powinny być rozluźnione. Wytrzymaj w tej pozycji 15-20 sekund, wykonując jednocześnie głębokie oddechy.

Pozycja savasana

Joga zmniejsza także dolegliwości związane z wysokim poziomem cholesterolu, ciśnienia oraz cukrzycy. Odpowiednio dobrane pozycje jogi mają tu zasadnicze znaczenie. Na przykład pozycja savasana, czyli nieboszczyka (relaksacyjna), może pomóc w obniżeniu wysokiego ciśnienia krwi. Koncepcja jest bardzo prosta - im niższe ciśnienie krwi, tym bardziej swobodnie może ona przepływać do każdej kończyny i każdego fragmentu ciała. Prawidłowe ciśnienie pomaga w pobudzeniu i utrzymaniu go.

Pozycja nieboszczyka to chyba najprzyjemniejsza i najłatwiejsza, ale i jedna z trudniejszych pozycji. Łatwa, bo polega na leżeniu, nie poruszamy się, całkowicie się rozluźniamy, relaksujemy, trudna – bo nie możemy zasnąć, musimy zachować pełną świadomość.

Połóż się na wznak, symetrycznie ułóż nogi i ręce dokładnie w osi kręgosłupa. Stopy na szerokość bioder. Pod głową powinna być mała poduszka lub kocyk, żeby nie odchylała się do tyłu. Dociśnij łopatki do podłoża i sukcesywnie całkowicie rozluźniaj kończyny i całe ciało. Skoncentruj umysł na obserwowaniu ciała i przepływie oddechu.

 

Pozycja psa z głową w górę

Joga poprawia kondycję i elastyczność oraz uczy samokontroli i koncentracji, co ma niebagatelne znaczenie w przypadku przedwczesnego wytrysku. Większa sprawność fizyczna pozwala na eksperymentowanie z różnymi pozycjami i wpływa na pewność siebie. Doskonale sprawdzi się także pozycja psa z głową w górę. Wzmacnia ona mięśnie kręgosłupa, pośladków, zginacze bioder, zwiększa energię i przepływ krwi w okolicach miednicy. Pomaga także chronić dolną część pleców przy podnoszeniu ciężarów na siłowni lub w sypialni.

Połóż się na brzuchu, nogi rozsunięte na szerokość bioder, place stóp wyciągnięte płasko na ziemi. Ręce zegnij w łokciach, a dłonie oprzyj o podłoże na wysokości klatki piersiowej. Biorąc wdech, unieś tułów, prostując ręce i wciskając dłonie w podłoże. Wypchnij klatkę piersiową. Jeśli dasz radę, to wciskając stopy, unieś biodra i kolana. Głowa uniesiona, wzrok w górę. Wytrzymaj w tej pozycji przynajmniej 15 sekund albo wykonaj przynajmniej trzy wdechy, przy każdym możesz lekko odchylać się do tyłu.

 


[1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20646186


Statystyki:
Data dodania: 2018-01-12 08:24:07
Autor:

Elżbieta Ignacionek

Pracownik socjalny i kulturoznawca z wykształcenia, redaktorka i korektorka z zawodu. Z pasją zgłębia tajniki samorozwoju i redukcji stresu w życiu codziennym. W wolnym czasie zajmuje się wyrobem biżuterii i prowadzi zajęcia kreatywne dla dzieci.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.