Dlaczego warto praktykować medytację relaksacyjną

oddychaj
chłopak podczas medytacji

Stan relaksu jest trudny do osiągnięcia dla każdego. Nieustający pęd, stresy, napięcia są zjawiskiem powszechnym. Cierpi na tym rodzina, znajomi, nasza praca i my sami. Bez pomocy nie jesteśmy w stanie poradzić sobie ze wszystkimi problemami. Możemy jednak redukować stres, złagodzić jego skutki, a nawet wyeliminować niektóre zachowania potęgujące napięcia dzięki medytacji relaksacyjnej.

 

 

Emocjonalne wyciszenie

Medytacja może pomóc w szybkim zrelaksowaniu się. Dzięki niej można odseparować się od zewnętrznego świata, hałasu, zamieszania i na chwilę znaleźć się w świecie spokoju, ciszy i bezczynności. Krótka sesja medytacji relaksacyjnej pozwala na emocjonalne wyciszenie i poprawienie samopoczucia.

Wielu ludzi uważa, że najlepszą formą na uspokojenie i relaks jest aktywność fizyczna, a na zredukowanie stresu intensywne ćwiczenia cardio. To prawda, wysiłek fizyczny jest świetnym sposobem, jednak nie wyeliminuje on stresu z całego dnia i skupia się głównie na ciele. Medytacja relaksacyjna natomiast przynosi ukojenie i ciału, i umysłowi. Dzięki niej możemy uzyskać spokój mentalny, który z kolei pozwala na uspokojenie ciała. Nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć ćwiczenia cardio z medytacją i czerpać korzyści z obu form.

 

Systematyczne medytowanie

Efekty systematycznie uprawianej medytacji relaksacyjnej utrzymują się przez długi czas, który jest niemożliwy do osiągnięcia przez żadną inną metodę ani leki. Regularna medytacja daje swego rodzaju bazę, stały podstawowy poziom spokoju, dzięki czemu znacznie łatwiej jest poradzić sobie ze stresami dnia codziennego, nawet zanim zacznie się je odczuwać. Jak to możliwe? Badania naukowe wykazały, że regularna praktyka medytacyjna prowadzi do obniżenia ciśnienia krwi oraz liczby uderzeń serca na takim poziomie, jaki mają osoby spokojne. Z tego wniosek, że nawet jeśli na początku nie będziemy się czuć mniej zestresowani, ale poprawią się te wskaźniki, to możemy to potraktować jako pewnik, że jesteśmy na dobrej drodze do poprawienia swojego zdrowia i samopoczucia.

 

Osobista czy z przewodnikiem?

Ważne jest, aby pamiętać, że istnieją dwa rodzaje medytacji – osobista i z przewodnikiem. Osobista skierowana jest do osób, które medytują samodzielnie. Mogą oni na przykład osiągać odprężenie poprzez skupianie się na oddechu albo na ruchu w czasie spaceru. Medytacja z przewodnikiem natomiast to sposób dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę, uczą się medytacji lub po prostu jest im tak łatwiej. Mogą wówczas podążać za słowami przewodnika, który prowadzi do określonego celu relaksacyjnego. Jednak bez względu na to, jaką formę medytacji wybierzemy, każda z nich pomoże w osiągnięciu najlepszego efektu relaksacyjnego z możliwych.

Efekty

Medytacja relaksacja ma to do siebie, że jej efekt wraz z upływem czasu jest coraz silniejszy. Im więcej medytujemy, tym jesteśmy spokojniejsi, łatwiej radzimy sobie z trudnościami i każdego dnia czujemy się szczęśliwsi. Częsta medytacja, najlepiej codzienna, sprawia także, że sama praktyka staje się łatwiejsza. Skuteczność medytacji jest też większa, gdy praktykujemy ją, będąc spokojnym. Nie oznacza to jednak, że nie można medytować w stresie. Przeciwnie, właśnie wtedy tym bardziej należy oddać się medytacji, by jak najszybciej powrócić na właściwe tory, uspokoić się i pokierować swoim życiem świadomie.

 

 

Nie pozwól, aby stres związany z codziennym życiem uniemożliwiał medytację, bo nawet najbardziej spięty człowiek może znaleźć w niej odprężenie i spokój, odzyskać równowagę i radość we wszystkim, co robi.

 


Statystyki:
Data dodania: 2017-08-11 08:45:48
Autor:

Elżbieta Ignacionek

Pracownik socjalny i kulturoznawca z wykształcenia, redaktorka i korektorka z zawodu. Z pasją zgłębia tajniki samorozwoju i redukcji stresu w życiu codziennym. W wolnym czasie zajmuje się wyrobem biżuterii i prowadzi zajęcia kreatywne dla dzieci.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.