Dlaczego mimo diety i utraty kilogramów ciało nie wygląda tak, jak tego oczekujesz

ćwicz
trzy kamienie z dorysowanymi kończynami

Nierzadko zdarza się, że mimo katowania się różnymi dietami nadal nie jesteśmy zadowoleni z efektów. Dlaczego mimo diety i utraty kilogramów ciało dalej nie wygląda tak, jak to sobie wymarzyliśmy?

 

Przewaga utraty wagi za pomocą diety + ćwiczeń, a samej diety

 

Z punktu widzenia naszego organizmu tkanka tłuszczowa jest lepszym składnikiem ciała do magazynowania niż tkanka mięśniowa. Ta pierwsza po prostu czeka na zużycie w ciężkich czasach. Organizm utrzymuje tam również wodę, gdyż jest to niezbędne, aby tkanka tłuszczowa miała odpowiednie środowisko do pozostania na swoim miejscu. Inaczej ma się sprawa z tkanką mięśniową, która jest dużo bardziej aktywna metabolicznie i przez sam nawet fakt istnienia i nic nie robienia (nie wykonywania w danej chwili pracy) spala kalorie.

 

Zasilanie tkanki mięśniowej

 

Aby tkanka mięśniowa utrzymywała się na wyższym poziomie w ciele, musi być non stop zasilana kaloriami i dostawać bodziec w postaci ćwiczeń fizycznych (organizm myśli: aha, dźwigam coś więcej niż torbę zakupów, więc mięśnie na pewno mi się przydadzą). Dla organizmu tkanka mięśniowa jest bardzo droga w utrzymaniu, niczym dla nas amerykańskie auto z silnikiem V8. Taki samochód w naszym regionie nie ma zbyt dużego sensu, chyba że jest to Cadillac i wozimy nim do ślubu, sam więc jest w stanie na siebie zarobić. Jeżeli nie, pewnie większość z Was wolałaby kupić poczciwą Corsę i to najlepiej z silnikiem zaopatrzonym w instalację gazową. W naszym organizmie Cadillac to mięśnie, a Corsa to tłuszcz :)

 

Nieużywany organ zanika

 

Weźmy pod uwagę stereotypowego informatyka: jego styl życia i odżywiania, a styl życia osoby, która trzyma w miarę rozsądną i zdrową dietę, ćwiczy 4 razy w tygodniu na siłowni lub chodzi na crossfit, ma lekką pracę fizyczną, jaką jest praca montera. Obydwaj panowie mają wskaźnik BMI na tym samym poziomie ale…. u jednego pana poziom tkanki tłuszczowej będzie zdecydowanie większy, zgadnijcie u którego. Nie bez powodu się mówi, że nieużywany organ zanika i tak samo dzieje się, gdy nie mamy nadmiernej potrzeby używania naszych mięśni lub kości (najlepszym przykładem są osoby które są w śpiączce, chudną one po 20-30kg i jest to głównie spowodowane skurczeniem się masy kośćca i mięśni).

 

 

Organizm ludzki ma bardzo sprytny system z czasów kiedy jeszcze dźwigaliśmy maczugi, a jego zadaniem jest przetrwać i oszczędzić jak najwięcej na trudne czasy. To doprowadza do tego, że gdy nie ćwiczymy i mamy mało ruchu – a dodatkowo dojdzie do tego jeszcze zła dieta, to nasz organizm z obawy o brak potrzebnego paliwa (białek, witamin, minerałów itp.) oraz marnotrawstwa w postaci utrzymywania nadmiernych tkanek mięśniowych i kośćca, po prostu zmniejszy u nas ilość mięśni, a jego miejsce zajmie tkanka tłuszczowa.

Przewagą utraty wagi za pomocą diety + ćwiczeń jest to, że po utracie kilogramów:

- wasza sylwetka będzie wyglądać bardziej sportowo z widocznymi zarysami mięśni

- skóra, która traci sprężystość i napięcie nie będzie wisiała, gdyż w miejsce w którym stopiliście tłuszczyk wejdzie tkanka mięśniowa

- poprawicie kondycję i sprawność ciała


Statystyki:
Data dodania: 2016-10-13 08:21:22
Autor:

Artur Jobda

social_media2
Pasjonat sportu z zamiłowania i z wieloma sukcesami w pomocy innym w osiąganiu ich wymarzonej sylwetki. Posiadam wiedzę z zakresu dietetyki suplementacji oraz treningów. Moim głównym celem jest podanie wiedzy tak, aby...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.