Dlaczego już nie robię postępów?

ćwicz
ćwiczenia na siłowni

Jeśli dopiero zaczynasz chodzić na siłownię lub do fitness klubu na pewno tego nie zauważysz, ale jeśli już jakiś czas trenujesz to pewnie widzisz ludzi, którzy robią zazwyczaj cały czas ten sam zestaw ćwiczeń. Pewnie spotykasz tam ludzi, którzy chodzą już o wiele dłużej niż ty, ale ich sylwetka jakoś specjalnie się nie zmienia? Powiedzmy sobie szczerze na taki staż – szału nie ma.

 

Czemu tak się dzieje?

Ludzki organizm to niesamowita maszyna. Potrafi sam się naprawiać, bronić, codziennie strawić przypadkowe jedzenie, które do niego trafia samemu decydując co mu się przyda, a co nie.
Nasze ciało również potrafi się adaptować. Adaptacja to nic innego jak przystosowanie się. To jest jedna z dwóch podstawowych przyczyn, które chcę tutaj wymienić.
Kiedy ostatnio zostały dokonane zmiany w twoim treningu? Robiąc ten sam zestaw ćwiczeń przez zbyt długi okres czasu nie zrobisz postępów. Nawet zwiększając obciążenia, Twój wzrost masy mięśniowej w końcu się zatrzyma.


Kiedy należy zmienić trening?

Wtedy kiedy czujemy już monotonię, kiedy trening nie daje już nam satysfakcji, kiedy widzimy, że w naszej sylwetce nic się nie zmienia, a również wtedy  kiedy nie możemy już przez dłuższy okres zwiększyć obciążeń. Trening siłowy zazwyczaj poddaje się modyfikacji po 6-8 tygodniach chyba, że czujemy progres wtedy możemy wydłużyć ten okres.  Nie uznaję schematów i ram, także wybaczcie bo odnoszę się do klasycznych standardów. Ciało przyzwyczaja się do danego treningu i po pewnym czasie nie daje on nam już takich efektów jak na początku.  Tak samo jest z treningiem aerobowym. Jeśli robimy redukcję tkanki tłuszczowej i przykładowo po treningu robimy godzinę aerobów to jeśli będziemy chodzić cały czas na bieżni organizm się przyzwyczai do rodzaju wykonywanej aktywności i trening ten nie będzie już taki efektywny dlatego dobrze jest zmieniać! Możemy dokonać różnego rodzaju zmian zaczynając chociażby od zmiany kolejności wykonywania ćwiczeń, po zmianę dni treningowych lub ułożenie całkowicie nowego planu. Jak zwykle podkreślę, nie popadajmy ze skrajności w skrajność i nie zmieniajmy planu również zbyt szybko. Organizm przez pewien czas dobrze reaguje ten sam plan, musi zacząć się przyzwyczajać i dopiero wtedy gdy już odczujemy, że nastąpiła adaptacja do tego treningu – dopiero wtedy coś zmieniamy.

 

 

zmęczony facet na siłowni

 

Jaka jest druga przyczyna?

Pewnie znacie takie osoby  w swoim towarzystwie, które w tygodniu trenują przykładnie, a w weekend możemy ich zbierać z podłogi?  Mnóstwo jest takich ludzi.
Plus jest taki, że lepsze to niż nic, zawsze to jakaś aktywność fizyczna i jeśli to im wystarcza i są zadowoleni ze swoich efektów, to ok. W ten sposób na pewno spektakularnych postępów nie będzie.
Druga grupa ludzi to tacy, którzy chodzą na siłownię oczekując szybkich efektów, ale nie zwracają uwagi na to czym się odżywiają.
Na bazie swoich doświadczeń mogę Wam śmiało powiedzieć, że trenując bez odpowiedniej diety czy nazwijmy to, sposobu odżywiania, efekty będą znikome w stosunku do włożonej pracy czy naszych oczekiwań. Dopiero odpowiednie jedzenie otworzy Wam drogę do znacznie szybszych rezultatów względem sylwetki, lepszego samopoczucia i siły. To o czym pisałem wcześniej tyczy się również odżywiania. Wiele kobiet uważa, że jeśli będą jadły malutkie porcyjki i będą chodzić wiecznie głodne to na pewno szybciej schudną. Bzdura! Organizm to cwana bestia i potrafi sobie radzić w takich sytuacjach.  Gdy zbyt gwałtownie obetniemy mu kaloryczność on przestawi się na tryb ekonomiczny. Jako, że tkanka tłuszczowa to rodzaj energii odłożonej na „czarną godzinę” więc nasze ciało niechętnie się jej wyzbędzie, bo zostawi ją w obawie na jeszcze gorszy okres. Działanie powinno być zaplanowane i wprowadzane stopniowo, tyczy się to zarówno treningu jak i odżywiania.

Nie zbudujemy masy mięśniowej nie dostarczając odpowiedniej ilości białka do naszego organizmu, nie zbudujemy siły głodząc się oraz nie uzyskamy niskiego poziomu tkanki tłuszczowej jedząc na oko.
Im więcej elementów będzie do siebie pasować tym szybciej będziemy robić postępy.

 


Statystyki:
Data dodania: 2017-05-19 08:42:06
Autor:

Artur Cichecki

Specjalista do spraw żywienia i suplementacji. Instruktor rekreacji ruchowej - specjalizacja kulturystyka. Specjalista w kształtowaniu kobiecej sylwetki. Licencjonowany trener personalny.   Szkolił się m.in. w Stowarzyszeniu "Sylwetka" Akademia...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.