Co jeść, aby włosy i skóra wyglądały zdrowo?

jedz
uśmiechnięte kobiety

Powszechnie wiadomo, że sposób odżywiania przekłada się na nasze zdrowie. Aby cieszyć się pięknymi włosami i promienną cerą warto pamiętać o pewnych produktach, dostarczających ważnych witamin i minerałów.

 

Zbilansowana dieta to podstawa

Podstawą zdrowego wyglądu jest odpowiednia dieta, dostarczająca do organizmu wszystkich potrzebnych składników w odpowiednich proporcjach. Pełnowartościowe posiłki pozwalają na uregulowanie wszystkich procesów i prawidłowe odżywienie wszystkich partii ciała – mięśni, stawów, skóry, włosów, paznokci. Dbając o zbilansowaną dietę mamy dużo większe szanse na zdrowy wygląd, niż w przypadku zaniedbywania sposobu odżywiania, nawet jeśli staramy się uzupełnić niedobory poprzez suplementację.       

 

Witaminy dobre dla włosów, skóry i paznokci

Witaminą istotną dla kondycji skóry jest witamina A. W przypadku jej niedoboru cera staje się sucha, szorstka i bardziej podatna na różnego rodzaju wypryski. Cierpią również włosy i paznokcie, ulegające osłabieniu. Do najlepszych źródeł witaminy A należą jaja, masło i przetwory mleczne. Znajdziemy ją także w takich warzywach jak marchew, dynia, szpinak czy coraz bardziej popularny jarmuż. Warto pamiętać, że witamina A należy do grupy substancji rozpuszczalnych w tłuszczach, dlatego nie można również ich zaniedbywać w diecie. Na stan skóry i włosów wpływają także witaminy z grupy B: przede wszystkim B2, B3, B5 i B7. Niedobór może skutkować wręcz wypadaniem włosów. Wspomniane substancje znajdziemy w drożdżach, wątróbce, dobrej jakości mięsie, orzechach, kaszach, płatkach owsianych, rybach. W diecie należy uwzględnić takie warzywa jak kalafior, groch, natka pietruszki, pomidory, buraki. Warto pamiętać o spożywaniu nasion – słonecznika, dyni, sezamu. Witamina C natomiast istotna jest ze względu na opóźnienie starzenia skóry. Znajdziemy ją w owocach – cytrusach, truskawkach, dzikiej róży, czarnych porzeczkach. Podobne działanie wykazuje witamina E, dostępna w olejach roślinnych (na przykład lnianym), orzechach, jajach. Znajdziemy ją także w liściach – szpinaku, pietruszki, pokrzywy, mięty, a także w zielonych warzywach – brokułach czy szparagach.

 

Ważne minerały w naszej diecie

Ogromny wpływ na wygląd skóry, włosów i paznokci ma siarka. Ten minerał jest podstawowym składnikiem kreatyny – budulca wspomnianych tkanek. Siarkę znajdziemy w mięsie, mleku i jego przetworach. Dostarczymy ją poprzez cebulę, czosnek, orzechy ziemne, niektóre warzywa (kapusta, groch, brokuły, rzodkiewka, kalarepa) i owoce (truskawki, morele, awokado). Objawem niedoborów krzemu mogą być wypadające paznokcie i poważne problemy skórne. Aby im zapobiec, warto jeść otręby, płatki owsiane, pełnoziarniste zboża. Krzem znajdziemy również w marchwi, czosnku i szczypiorku. Istotne znaczenie ma także cynk. Obfitują w niego nasiona słonecznika oraz dyni, otręby i kiełki pszenicy, warzywa strączkowe, żółtka jaj. Ogólnemu osłabieniu zapobiega żelazo, które znajdziemy między innymi w mięsie, natce pietruszki, orzechach i nasionach, roślinach strączkowych. Przedwczesnemu starzeniu i siwieniu może zapobiegać miedź. Znajdziemy ją w takich produktach jak kakao, nasiona słonecznika i pestki dyni, orzechy, wątróbka, szpinak, ziemniaki, natka pietruszki. Warto pamiętać również o uzupełnianiu niedoborów magnezu. Minerał ten znajdziemy w gorzkiej czekoladzie, kakao, kaszach, orzechach, fasoli i grochu.

Piękna skóra, zdrowe włosy i paznokcie wymagają nie tylko odpowiedniej pielęgnacji, ale przede wszystkim zdrowej diety, bogatej w witaminy i minerały.


Statystyki:
Data dodania: 2018-01-09 09:15:48
Autor:

Róża Paszkowska

Dziennikarka, wspinaczka, podróżniczka, instruktorka wspinaczki sportowej (Szkoła Wspinania Climb Up). Absolwentka Archeologii na Uniwersytecie Warszawskim. Każdą wolną chwilę poświęca na rozwój swoich pasji, doskonalenie...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.