11 sposobów, dzięki którym schudniesz bez diety

jedz
kobieta w kuchni

Spadek masy ciała bez diety – czy to możliwe?

Czy zastanawialiście się kiedyś, czy jest sposób na redukcję masy ciała bez stosowania radykalnych i katorżniczych diet? W gruncie rzeczy wszystkie podane poniżej sposoby są jedynie wskazówkami, jak zmniejszyć nasz apetyt. Jeżeli mamy duże trudności z wytrwaniem na diecie, niewielkie korekty sposobu żywienia i stylu życia sprawią, że cel – jakim jest „spadek wagi” – będzie możliwy do zrealizowania.

 

1. Spożywaj co najmniej 5-6 mniejszych posiłków dziennie, zamiast 2-3 o dużej objętości

Małe, ale częste posiłki przyspieszają metabolizm. Gdy do naszego organizmu trafiają większe porcje zamiast mniejszych, nie są zamieniane w energię, a niestety gromadzone w postaci tkanki tłuszczowej. Dwa większe i trzy mniejsze posiłki w ciągu dnia zapewnią szybsze spalanie tłuszczu.

 

2. Pij wodę przed posiłkiem

Jedna szklanka wody wypitej tuż przed jedzeniem wypełnia żołądek i pozwala zmniejszyć apetyt, co skutkuje mniejszym spożyciem. Woda pozwala na wypłukanie toksyn z organizmu, dzięki czemu zapobiega ich przekształceniu w tkankę tłuszczową. Dostarczajmy naszemu organizmowi około 3l wody dziennie, przy czym pamiętajmy, że około połowę przyjmujemy z pożywieniem.

 

 

3. Pamiętaj o błonniku

Włókno pokarmowe, czyli po prostu błonnik, nie tylko ułatwia procesy trawienia i wypróżniania, ale także pęcznieje w żołądku dając uczucie sytości. Ponadto dzięki niemu organizm wolniej wchłania glukozę, dzięki czemu odczucie głodu się opóźnia. Włącz do swojej diety owoce i warzywa, które są bogate w błonnik naturalnego pochodzenia.

 

4. Jedz w ciągu dnia tylko jeden gorący posiłek

Najlepiej obiad, który dzięki właściwej temperaturze zapewni nam odpowiednią sytość. Większa ilość ciepłych posiłków w ciągu dnia jest niewskazana dla osób chcących zredukować zbędne kilogramy. Niska temperatura posiłków przyspiesza przemianę materii, gdyż nasz organizm musi ją wyrównać. Konieczna do tego jest energia, a do jej produkcji nasz organizm wykorzysta właśnie zmagazynowane kilokalorie. Podanie dania na zimno, np. porcji mięsa, dostarczy nam zatem mniej kilokalorii niż jego odpowiednik przyrządzony na ciepło.

 

5. Jedz tylko wtedy jak jesteś naprawdę głodna/y

Nie traktuj jedzenia jako rozrywkę  lub sposób na zabicie nudy. Spożywanie pokarmów w takich wypadkach nazywamy dojadaniem. Jedz tylko wtedy, gdy zaczyna Ci doskwierać uczucie głodu, a ssanie w żołądku nasila się. W ten sposób ograniczysz ilości przyjmowanych kilokalorii, które są zbędne.

 

6. Rozgranicz dwie reakcje – „jestem głodna/y” oraz „mam na coś ochotę”

Kierując się myślami o naszym ulubionym jedzeniu bądź mijając je w sklepie czy podczas zakupów w galerii, często decydujemy się na jego zakup. Ta reakcja jest wywołana poprzez obraz, który trafia poprzez nasze oczy do mózgu. W gruncie rzeczy nasz organizm wcale nie potrzebuje pokarmu.

 

7. Skoncentruj się tylko i wyłącznie na pożywieniu

Starajmy się, aby podczas jedzenia nic nas nie rozpraszało. Wyłączmy telewizor, nie odpowiadajmy na SMSy, nie czytajmy książki. Tempo spożywania posiłków ma istotne znaczenie, gdyż im bardziej koncentrujemy się na jedzeniu, tym trafniej jesteśmy w stanie odczuć ten moment, w którym stajemy się syci. Dodatkowo, dzięki wolniejszemu jedzeniu będziemy odczuwać z posiłku większą satysfakcję, a także dostrzeżemy większą ilość smaków.

 

8. Nie jedz w biegu – zasiądź przy stole i nigdzie się nie śpiesz

Staraj się jeść tylko siedząc przy stole. Przyjęcie pozycji siedzącej uchroni Cię przed podjadaniem. Bez pośpiechu! Posiłek jedz wolno, a nóż i widelec odkładał między każdym kęsem.

 

 

9. Korzystaj z małych talerzy w kolorze niebieskim

Naukowcy dowiedli, że jedzenie z małego niebieskiego talerza, zapewni nam redukcję zbędnych kilogramów w szybkim tempie. Dziwne? Porcja nałożone na mały talerz wydaje się być znacznie większą od drugiej takiej samej, ale wyłożonej na talerzu o większej średnicy. W ten sposób oszukamy mózg i najemy się mniejszą porcją. Kolor niebieski wpływa na szybsze pojawienie się uczucia sytości, dzięki zmniejszaniu łaknienia.

 

10. Śpij w chłodniejszym pomieszczeniu i przy uchylonym oknie

Utrzymuj temperaturę w sypialni poniżej 20°C. Organizm będzie musiał wtedy wykorzystać energię, aby zapewnić odpowiednią temp. ciała, dzięki czemu będziesz chudnąć podczas snu! Warto rozważyć także nocleg przy otwartym oknie, dbając jednocześnie o dokładne przykrycie się, zwłaszcza w okresie wiosny oraz zimy.

 

11. Masę ciała kontroluj raz na tydzień

Codzienne ważenie nic nie da, gdyż wtedy nie da się zauważyć realnych efektów diety. Wybierz jeden konkretny dzień w tygodniu i waż się zawsze rano będąc na czczo.


Statystyki:
Data dodania: 2017-04-10 07:10:40
Autor:

Jan Neumann

Absolwent studiów inżynierskich na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka oraz magisterskich na kierunku Dietetyka na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Ciągle rozwijający swoją wiedzę w zakresie zdrowego odżywiania....

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.