10 powodów, dla których warto ćwiczyć z hula-hop

ćwicz
ludzie trenujący z hula-hop

Hula-hop kojarzy się z zabawką dla dzieci, ale stanowi też świetny przyrząd do ćwiczeń, który warto wykorzystać zwłaszcza podczas ćwiczeń na brzuch. Jakie są powody, żeby zaopatrzyć się we własne kółko? Przedstawiam 10 najistotniejszych.

1. Ćwiczysz całe ciało

Przy użyciu hula-hop nie tylko wysmuklisz talię oraz zapracujesz na płaski brzuch, ale też ćwiczysz całe ciało. Kręcić kółkiem można także nogami w pozycji leżącej, jak i wykonując obroty ramionami, stojąc. Regularnie wykonywane dodatkowo wzmacniają także kręgosłup oraz modelują pośladki. Tym samym zakup jednego, niedrogiego gadżetu zastąpi ćwiczenia na wiele partii mięśni. Trening z hula-hop nie obciąża stawów, a nawet poprawia ich pracę.

2. Koniec z wymówkami

Hula-hop nie zajmuje dużo miejsca, a korzystanie z niego nie łączy się z przeszkadzaniem innym, hałasowaniem czy dezorganizacją codziennych zajęć. Ćwiczyć można w zaciszu własnego pokoju, oglądając serial czy słuchając audiobooka. Koniec z wymówkami i twierdzeniem, że nie dbamy o kondycję z braku czasu.

3. Postawa

Kręcenie kółkiem wymaga utrzymania prostej postawy, więc jednocześnie ćwiczymy grzbiet oraz uczymy się pamiętać o tym, żeby się nie garbić. Prosta postawa wpływa na nasze zdrowie oraz wygląd, gdyż wydajemy się wyższe, pewniejsze siebie, mamy płaski brzuch oraz uwydatniony biust.

4. Kondycja

Regularne ćwiczenia z hula-hop pozwolą na utratę zbędnych centymetrów w talii i polepszenie kondycji. To świetny wstęp do trudniejszych ćwiczeń, które wydadzą nam się mniej wymagające i łatwiejsze do wykonania. Poza tym lepsza kondycja to zdrowszy organizm.

5. Wzmacniasz mięśnie

Oczywiście samym hula-hop nie wypracujesz mięśni brzucha nazywanych sześciopakiem, ale na pewno brzuch już po miesiącu regularnego trenowania zrobi się twardszy, a mięśnie powoli będą się zarysowywać. Pozbędziesz się też zbędnej tkanki tłuszczowej, a to ona zazwyczaj sprawia, że efekty treningów i ćwiczeń na brzuch nie są widoczne.

6. Metabolizm

Treningi z hula-hop sprawiają także, że poprawia się metabolizm. Masaż narządów wewnętrznych, który nieświadomie fundujemy naszemu ciału podczas treningu, zmusza je do intensywniejszej pracy. Jest to także świetne rozwiązanie dla kobiet, cierpiących na zaparcia, które nie chcą stosować żadnych preparatów.

7. Krążenie

Kręcenie hula-hop poprawia krążenie, a w konsekwencji skóra jest lepiej ukrwiona. Dzięki temu podczas dbania o kondycję, poprawiamy też jędrność i wygląd skóry.

8. Dla każdego

Ćwiczyć z hula-hop może każdy niezależnie od wieku oraz kondycji fizycznej. Jeśli mamy już ułożony trening to i tak warto wprowadzić kręcenie kółkiem jako element urozmaicający trening aerobowy lub w formie rozgrzewki przed treningiem siłowym. Jedynym przeciwwskazaniem są problemy z kręgosłupem i wówczas warto przed rozpoczęciem treningów skonsultować się z lekarzem.

9. Atrakcyjna cena

Hula-hop można kupić niemal w każdym supermarkecie już za około 10 złotych. Na początku dobrze wybrać lekkie, duże kółko, które łatwo będzie utrzymać. Z czasem możemy zmniejszyć obręcz i wybrać cięższe hula-hop, ale nie należy z tym przesadzać. Przy cięższym kole szybciej zobaczymy efekty, ale ciągłe używanie przyrządu z wypustkami może skończyć się siniakami oraz uszkodzić delikatne narządy wewnętrzne, bo to na ich wysokości obija się o nas koło.

10. Szybkie efekty

Podczas godziny kręcenia hula-hop można spalić nawet 400 kalorii, a zatem pierwsze efekty treningu powinny być widoczne już po około dwóch tygodniach. Nic tak nie motywuje, jak widoczne zmiany, prawda?

Z hula-hop może ćwiczyć każdy, a przy tym czerpać z tego wiele przyjemności. Należy tylko pamiętać o tym, że na początku dobrze wybrać lekkie i duże koło, sięgające do linii żeber. Jak przy każdym innym treningu ważna jest regularność, a efekty pojawią się z czasem. Kręcenie kółkiem sprawia dużo frajdy, o czym nie należy zapominać podczas układania planu treningowego.


Statystyki:
Data dodania: 2016-09-20 08:07:58
Autor:

Marta Nowak

Doktorantka na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Pilnie śledzi wszystkie zmiany zachodzące w sferze literatury i kultury. Szczególnie zafascynowana fantastyką oraz nowymi mediami, a od 2013...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.