10 pomysłów na drugie śniadanie, które zapakujesz do lunchboxu

jedz
drugie śniadanie

W pracy czy szkole spędzamy średnio po 8 godzin, gdzie również musimy coś jeść. Tylko co, kiedy pod ręką najczęściej mamy niezdrowe, pełne konserwantów i sztucznych barwników przekąski? Najlepszym rozwiązaniem są lunchboxy, które możemy zrobić samemu w domu. Dla ułatwienia mamy kilka banalnie prostych i szybkich w przygotowaniu propozycji na przekąski i dania, które zarówno Ty i jak i Twoje dziecko możecie zabrać ze sobą do pracy/szkoły.

Chlebek bananowy

Ten chlebek to tak naprawdę zdrowe, lekkie ciasto, które jest wręcz idealne do włożenia w lunchbox i zabrania do szkoły lub pracy. Może nie należy do niskokalorycznych potraw, ale na pewno nie są to puste kalorie – doda on energii Twojemu dziecku na cały dzień i co najważniejsze będzie mu smakował. Chlebek można zjeść bez dodatków lub posmarować dżemem lub masłem orzechowym. A i jego przygotowanie nie wymaga zbyt wiele czasu i wysiłku.

Wrap z grillowanymi warzywami i hummusem

Świetna alternatywa dla nudnych kanapek. Coś dla miłośników kolorowych, zachęcających swoim wyglądem śniadań. Smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno. Nie wymaga zbyt wiele pracy – wystarczy posmarować wrap wcześniej przygotowanym hummusem, czyli pastą z ciecierzycy i zawinąć w niego swoje ulubione kolorowe warzywa. Znajdzie się tam również miejsce na grillowaną pierś z kurczaka. Wariacji na temat tego dania jest niezliczona ilość, dobrym wyborem może okazać się również taki z łososiem i śmietankowym serkiem. Przygotowane wrapy warto pokroić na mniejsze części, a Twoje dziecko doceni zarówno ich wygląd, wygodę jak i smak.

Pełnoziarniste naleśniki

Które dziecko nie kocha słodkich naleśników. Robiąc je swoim pociechom do szkoły masz pewność, że zjedzą je ze smakiem i nie będą napychać się pustymi kaloriami w formie batoników. Mąka pełnoziarnista użyta do naleśników sprawi, że nasza pociecha dłużej będzie chodziła najedzona, a Ty za każdym razem możesz zaskoczyć dziecko innym nadzieniem (nie zawsze muszą być one na słodko).

Granola z jogurtem naturalnym

Łatwa w przygotowaniu i o wiele zdrowsza niż ta ze sklepowej półki. Naprawdę warto zdecydować się na jej samodzielne zrobienie – po pierwsze mamy pewność, co się w niej znajduje, po drugie możemy skomponować ją z naszych ulubionych składników, po trzecie starczy na kilka tygodni. Potem wystarczy zalać ją jogurtem naturalnym i nasze dziecko ma pyszne, zdrowe i pożywne śniadanie, a Ty zaoszczędzony czas.

Wytrawne muffiny

Muffiny nieco inne niż te słodkie, do których najczęściej przyzwyczajone są nasze pociechy. Sama ich forma zachęci je do spróbowania. Są wygodne do zabrania ze sobą do szkoły i zjedzenia. A w środku zamiast cukru i owoców na nasze pociechy czekać będzie niespodzianka w postaci cukinii, serka i szczypiorku.

Batonik musli

Przyszła pora na batoniki, ale na ich nową, lepszą wersję, bo zdrową. Proponowane batoniki są przygotowywane bez użycia mąki i cukru, za to z dużą ilością płatków owsianych, pestek i orzechów. Nieco bardziej poręczna i zachęcająca forma owsianki. Na ich przygotowanie nie potrzeba dużo czasu, a można też zrobić kilka na zapas, o ile nikt z domowników ich nie odkryje.

Placuszki bananowe

Kolejna propozycja bez cukru. Banalnie proste do przygotowania placuszki bananowe są treściwe i słodkie, co niewątpliwie przypadnie naszym pociechom do gustu. Ich przygotowanie ogranicza się tak naprawdę do zmiksowania kilku składników i wrzucenia ich na patelnię.

Owsianka z lodówki

Zwana całonocną lub nocną owsianką. Jej urok sprowadza się do faktu, że nie trzeba jej gotować. Wieczorem wystarczy zalać ją mlekiem lub jogurtem naturalnym, a rano dorzucić świeże owoce wedle naszych upodobań i dać naszemu dziecku do szkoły, albo zabrać ze sobą do pracy.

Warzywne spring rollsy

Lekka, warzywna opcja lunchu, która najlepiej sprawdzi się wiosną, w cieplejsze dni. To nic innego jak świeże, wybrane przez nas warzywa , zawinięte w lekki papier ryżowy. Przy ich wykonywaniu przydadzą się zdolności manualne. Można je jeść w wersji smażonej oraz zdrowszej, czyli na surowo. Ta druga opcja ma dodatkowy atut, a mianowicie nie wymaga od nas włączania kuchenki.

Pieczona jaglanka z owocami

O tym, że kasza jaglana jest zdrowa chyba nikomu nie trzeba udowadniać. Jest też wdzięcznym materiałem do eksperymentowania, bo smakuje niemal ze wszystkim. My zdecydowaliśmy się na jej mniej popularną, pieczoną wersję podawaną z serkiem homogenizowanym. Wystarczy ubić białko, wymieszać wszystkie składniki i wrzucić do piekarnika. Po 20 minutach cierpliwości mamy kulinarne cudo.


Statystyki:
Data dodania: 2016-09-13 08:53:30
Autor:

Dagmara Biernacka

Słowotwórca z pasji i wykształcenia. Ukończenie Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna pozwoliło zgłębić wiedzę na temat tego, jak poprawnie ubrać swoje myśli w słowa, które...

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Realizacja b2net.pl
Copyright 100 club 2015. All rights reserved.