W prostocie siła, czyli 5 powodów, dla których warto ćwiczyć deskę

Wielu z nas marzy o silnych i ładnie wyeksponowanych mięśniach brzucha, a chcąc to osiągnąć wykonuje codziennie setki powtórzeń brzuszków, wyciskając z siebie ostatnie krople potu. Dużo skuteczniejszą metodą i równocześnie przynoszącą wiele innych dodatkowych korzyści jest popularna “deska” – ćwiczenie izometryczne, angażujące nie tylko brzuch, ale także całe ciało. To jedno proste ćwiczenie w połączeniu z odpowiednio zbilansowaną dietą sprawi, że będziemy mogli cieszyć się swoim wymarzonym “sześciopakiem”.

Podstawą wykonywania deski jest utrzymywanie prostej linii łączącej ramiona, biodra i pięty.

 

Jak krok po kroku wykonać deskę?

1. Połóż się na brzuchu i oprzyj na przedramionach.

2. Opierając się na palcach stóp podnieś tułów do góry.

3. Utrzymuj barki dokładnie nad łokciami zgiętymi pod kątem 90 stopni.

4. Pamiętaj o utrzymywaniu prostych pleców, nie wyginaj odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

5. Napnij jak najmocniej mięśnie brzucha – sprawi to, że będą maksymalnie zaangażowane.

Tak wykonana deska jest podstawową wersją tego ćwiczenia. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by urozmaicić ją unosząc jedną nogę do góry, postawić stopy na podwyższeniu np. używając do tego piłki gimnastycznej czy wykonywać ją bokiem na jednej ręce i nodze. Z uwagi na prostotę tego ćwiczenia, deska jest doskonała do treningu w domowym zaciszu.

Powody, dla których warto umieścić to ćwiczenie w swoim planie treningowym

 

Wzmacnia nasze ciało

W trakcie tego ćwiczenia pracują nie tylko mięśnie brzucha, ale także klatki piersiowej, szyi, ramion oraz pleców. Angażuje mięśnie głębokie brzucha, które nie są tak dobrze stymulowane w czasie wykonywania np. tradycyjnych brzuszków Dzięki temu wzmacniamy wytrzymałość i siłę całego ciała, co przyczynia się do poprawy naszej ogólnej kondycji. Silne mięśnie korpusu są podporą dla naszego organizmu, chronią narządy wewnętrzne oraz zmniejszają ryzyko odniesienia kontuzji.

 

Pomaga utrzymać prostą sylwetkę

Odpowiednio wykonywana deska wzmacnia i stabilizuje mięśnie kręgosłupa, co sprawia, że łatwiej będzie nam utrzymywać prostą sylwetkę w trakcie stania lub siedzenia. Dzięki temu zmniejszy się również ból pleców, który z uwagi na siedzący tryb życia jest problemem znacznej części społeczeństwa. Odpowiednia postawa ciała polegająca na utrzymywaniu go w pozycji pionowej jest kluczowym elementem zdrowych pleców.

 

Zwiększa elastyczność ciała i rozciąga mięśnie

Poprawa elastyczności mięśni to jedna z ważniejszych zalet deski. Regularnie wykonywana jest świetnym ćwiczeniem rozciągającym mięśnie tylne. W trakcie robienia deski w szczególności rozciągają się mięśnie nóg, ale nie tylko, bo pracują również obojczyk, ramiona i łopatki.

 

 

Pozytywnie wpływa na poczucie równowagi

Utrzymywanie prostego ciała oraz zaangażowanie mięśni brzucha jest niezbędne do poprawnego wykonania deski. To ćwiczenie, a w szczególności jego urozmaicone formy sprawiają, że poprawia się nasz zmysł równowagi. Jeżeli zależy ci na dobrym poczuciu równowagi, postaw na deski w wersji bocznej i te, do których wykonania niezbędna jest piłka gimnastyczna.

 

 

Wpływa na poprawę nastroju

Deska, tak jak i inne ćwiczenia, pomaga poprawić nasz nastrój. Rozciąga różne grupy mięśniowe, które są napięte i zesztywniałe po kilku godzinach siedzenia za biurkiem. Działa to rozluźniająco na nasze ciało i umysł, pomagając pozbyć się stresu nabytego w trakcie dnia. Uczyń z deski nieodzowną część swojego dnia, a zobaczysz jej zbawienny wpływ na twoje ogólne samopoczucie.

Łukasz Grygiel
Łukasz Grygiel

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. W kręgu zainteresować znajdują się komunikacja międzyludzka i biznesowa, nowe media oraz marketing interaktywny. Miłośnik literatury i kina. Jest przekonany, że czytanie słabych książek i oglądanie kiepskich filmów, to strata czasu. Nie wyobraża sobie życia bez ruchu i aktywności fizycznej. Lubi zjeść smaczeni i zdrowo.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE