Dlaczego warto jeść awokado?

Zapewne wiele razy słyszeliście, że awokado jest zdrowe, ale co tak naprawdę zawiera ten kremowy i jedwabisty owoc, że jest niezbędnym składnikiem każdej zdrowej diety?

 

Źródło kwasu oleinowego

Awokado jest źródłem kwasu oleinowego, jest to rodzaj jednonienasyconego kwasu tłuszczowego. Spożywając go, zamiast tłuszczów nasyconych, obniżymy poziom cholesterolu. Dzięki temu chronimy nasze serce oraz zmniejszamy ryzyko wystąpienia miażdżycy. Jedząc awokado blokujemy wchłanianie cholesterolu oraz łagodzimy objawy przerostu gruczołu krokowego, a to wszystko dzięki związkowi o nazwie beta-sitosterol.

 

Glutation

Zawarty  w awokado glutation, posiadający właściwości przeciwutleniające, neutralizuje wolne rodniki, które uszkadzają komórki. Oczyszcza on nasz organizm ze związków rakotwórczych i wzmacnia układ odpornościowy.

 

Błonnik

Awokado zawiera ogromne ilości błonnika (jedno awokado dostarcza aż 34 % procent dziennego zapotrzebowania na błonnik). Jest to bardzo korzystne, ponieważ frakcja rozpuszczalna błonnika usuwa nadmiar cholesterolu z naszego organizmu, a frakcja nierozpuszczalna zapobiega zaparciom, dzięki czemu nasz układ pokarmowy jest utrzymany w dobrej kondycji.

 

 

Kwas foliowy

Awokado jest również dobrym źródłem kwasu foliowego. To ważna witamina z grupy B. Kwas foliowy zapobiega powstawaniom wad wrodzonych układu nerwowego u płodu, dlatego awokado jest idealnym owocem dla kobiet w ciąży. Natomiast w przypadku osób dorosłych, kwas foliowy chroni przed nowotworami i chorobami serca.

 

Źródło magnezu

Awokado jest również źródłem magnezu. Ten mikroelement jest nam niezbędny w setkach reakcji biochemicznych. Przede wszystkim wspomaga prawidłowe działanie enzymów, nerwów oraz mięśni. Zapewnia również zdrowe kości i zęby. Oprócz tego, magnez reguluje rytm serca, pomaga również zredukować objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, objawy migreny oraz niepokoju.

 

Źródło potasu

Awokado jest doskonałym źródłem potasu, który jest niezbędny do regulowania ciśnienia krwi, skurczów mięśni, kurczliwości serca i wydzielania insuliny. Potas jest elektrolitem, który bierze udział w utrzymaniu równowagi płynów w naszym organizmie.

 

Witaminy

Ten zdrowy owoc zawiera również witaminy A, C, E, które są silnymi przeciwutleniaczami. Witamina C – wzmocni naszą odporność oraz tkankę łączną. Uchroni nas przed katarem oraz przyspieszy gojenie się ran. Witamina A – poprawia wzrok, natomiast witamina A pełni ważne funkcje w życiu każdej komórki – wspomaga odporność i prawidłową budowę i działanie skóry. Witamina E – chroni nas przed nowotworami oraz zaburzeniami wzroku, skórnymi wypryskami, osłabieniem pamięci, chroni nas również przed chorobą zwyrodnieniową stawów.

 

 

Obrane awokado szybko ciemnieje, dlatego warto pamiętać, aby pokropić je odrobiną soku z cytryny lub limonki – mamy wtedy pewność, że zachowa swój naturalny kolor.

Małgorzata Wesołowska
Małgorzata Wesołowska

Witam, mam na imię Małgosia. Jestem 27 letnią pasjonatką gotowania i fotografii. Od urodzenia jestem wegetarianką. 10 lat mieszkam w Danii, i to właśnie tutaj szukając swojego miejsca, postanowiłam założyć bloga dzieląc się z innymi pomysłami na smaczny posiłek. Jestem amatorką kulinarną, a swoją wiedzę zdobywam czytając dużo książek, które uczą mnie coraz to nowszych rzeczy. Jako wegetarianka, przykuwam dużą uwagę do tego co jem i jaki wpływ na mój organizm mają poszczególne produkty.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE