Masz problemy z koncentracją?

Dzisiaj rada dla osób, które mają problem z koncentracją, skupieniem lub potrzebują się przygotować do sesji. Sposób, który wam przedstawię przetestowałem na sobie i polecam go z czystym sumieniem, bo działa i nie zaszkodzi waszemu zdrowiu. Sam stosuję go przed szkoleniem lub ciężkim dniem, który wymaga ode mnie skupienia i sprawdza się dużo lepiej niż kawa, która na dłuższą metę wypłukuje magnez oraz napoje typu red bull, które doprowadzają do hipoglikemii i dużych skoków cukru we krwi.

 

Acetylocholina – sposób na koncentrację

Acetylocholina jest jednym z naturalnych neuroprzekaźników w mózgu. Odgrywa ona kluczową rolę w tworzeniu pamięci, odpowiada za werbalne i logiczne rozumowanie i zdolność koncentracji. Acetylocholina oferuje również korzyści ochronne i ogranicza związane z rozpadem neurologicznym choroby zwyrodnieniowe. W zwiększeniu jej poziomu w mózgu pomoże nam hupercyna A.

 

 

Hupercyna A

„Hupercyna A jest związkiem wyizolowanym z roślin należących do rodziny huperziceae, lub wytwarzanym przy pomocy technik biosyntetycznych. Związek ten jest inhibitorem acetylocholinoesterazy – co oznacza, że blokuje działanie tego enzymu, rozkładając cząsteczki acetylocholiny, czego skutkiem jest wzrost stężenia acetylocholiny, a co się z tym wiąże, jej mózgowego obrotu. Głównym mechanizmem działania hupercyny A jest inhibicja rozkładu enzymu, rozkładającego acetylocholinę – acetylocholinoesterazy. Specyficznie blokuje izoforme G4 struktury acetylocholiny, która jest specyficzna dla ludzkiego mózgu”

O ile zabawa z neuroprzekaźnikami na własną rękę jest bardzo niebezpieczna to wiele badań pokazuje że podawanie hupercyny A nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Dlaczego? Ponieważ Acetylocholina jest neuroprzekaźnikiem, którego nie da się przestymulować i zmęczyć nim receptorów. Wszystkie inne – serotonię, dopaminę oraz modne ostatnio i według mnie nadużywane GABE, glutaminę, melaotoninę, 5-http – da się. W niektórych przypadkach powinniśmy powstrzymać się od przyjmowania hupercyny – zaliczamy do nich skurcze mięśni i tężyczkę.




Dawkowanie

Od 50mcg do 200mcg podajemy jednorazowo rano lub przed okresem, kiedy wymagane jest od nas skupienie. Nie stosujemy non stop, ponieważ jest to cały czas neuroprzekaźnik i używamy go na przykład przez tydzień, gdy musimy wkuć do sesji. Uwaga hupercyna podana przed snem powoduje bardziej świadome sny.

 

Pamiętajcie, że jest to wyjście czasowe i warto sprawdzić, co tak naprawdę stoi za kłopotami z waszą koncentracją. Jej brak może być spowodowany:

– zbyt małą ilością snu lub nie wchodzeniem w fazę głębokiego snu zwaną REM
– stymulowaniem się pobudzaczami typu kawa, które męczą układ nerwowy
– zbyt niskim poziomem czerwonych krwinek we krwi, przez co do waszego mózgu nie dociera odpowiednia ilość tlenu
– złą dietą ubogą w tłuszcz, cholesterol i omega 3 (mózg składa się głównie z wypisanych tłuszczy i potrzebuje ich do naprawy neuronów)
– chorobami neurodegradacyjnymi typu Alzheimer, które zaczynają się ujawniać

Artur Jobda
Artur Jobda

Pasjonat sportu z zamiłowania i z wieloma sukcesami w pomocy innym w osiąganiu ich wymarzonej sylwetki. Posiadam wiedzę z zakresu dietetyki suplementacji oraz treningów. Moim głównym celem jest podanie wiedzy tak, aby była zrozumiała dla każdego i dała się wdrożyć w życie nawet dla osób początkujących oraz zaczynających swoją przygodę z dietą i sportem. Uważam, że podstawą jest pasja do wykonywania danego zawodu. Wtedy samodoskonalenie to przyjemność a praca przyjemnością.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE