Mądre odchudzanie to zdrowe odchudzanie

notatnik

Utrzymanie prawidłowej masy ciała przez całe życie to niełatwe zadanie. Na nasze organizmy działają rożne czynniki, które niestety przysparzają nam z czasem dodatkowych kilogramów. Najgroźniejszy jest tutaj czas, bo z wiekiem nasz metabolizm zwalnia w naturalny sposób. Pojawiają się także przeróżne schorzenia i ograniczenia ruchowe. Oczywiście nie można wszystkiego zrzucić na karb upływających lat, sami też dokładamy sobie zbędnych kilogramów poprzez błędy żywieniowe i brak ruchu.

Tak czy inaczej, z czasem dociera do nas, że ważymy za dużo. Na początek pojawia się niezadowolenie z wyglądu i konieczność wymiany garderoby. To doskonały moment do przejścia na dietę, zanim nadmierna masa ciała zacznie mieć negatywny wpływ na zdrowie.

 

Kompleksowe podejście do odchudzania

Żeby zrzucić zbędne kilogramy, konieczne jest całościowe i mądre podejście do sprawy. Warto przygotować się do diety, czytając przydatne artykuły zamieszczane na www.blogowypamietnik.pl i innych stronach promujących zdrowy życia. Desperacja, która objawia się głodzeniem, morderczymi treningami czy przyjmowaniem tajemniczych tabletek to nigdy nie jest dobry wybór. Nawet jeśli w ten sposób zgubimy parę kilo to jednak narażamy się na efekt jo-jo albo, co gorsza, na przykre skutki zdrowotne.

Efektywne odchudzanie to dobrze dobrana i zbilansowana dieta, ruch dopasowany do swoich możliwości oraz suplementacja mająca na celu uzupełnianie niezbędnych witamin i minerałów. To spory skrót, bo zagadnienie jest o wiele bardziej skomplikowane, ale to także podstawowe elementy konieczne. Tylko takie połączenie pozwoli schudnąć skutecznie i zdrowo.

Dużą pułapką dla osób, które chcą zredukować wagę jest internet. Można tu znaleźć całą masę poradników mających ułatwiać redukcję wagi. Problem w tym, że wiele z nich ma na celu jedynie promocję tabletek na odchudzanie, płatnych opracowań i terapii prowadzonych przez pseudo specjalistów, którzy za słone pieniądze podsuwają coraz to bardziej wymyślne metody. Wszystkie te kosztowne rewelacje to reakcja rynku dietetycznego na zapotrzebowanie, które tworzą klienci poszukujący desperacko sposobów na odchudzanie. Zwykle stoją za tym ludzie, którzy nie mają pojęcia o temacie. Prawdziwą pomoc w odchudzaniu można uzyskać jedynie u dobrego dietetyka z dyplomem i doświadczeniem lub na stronach, np. takich jak www.blogowypamietnik.pl, gdzie pełno jest przydatnych i obiektywnych informacji.

 

Jak opracować plan i doprowadzić do redukcji wagi?

Podejmując decyzję o odchudzaniu, należy opracować jakiś plan, bo nie ma tu miejsca na chaos. Może go stworzyć wspomniany dietetyk, ale możemy też zrobić to samodzielnie stosując kilka podstawowych zasad.

  • Zbilansowana dieta. Tak naprawdę należy jeść wszystko, ale w odpowiednich proporcjach i w mniejszych ilościach. Chude mięso, ryby, ciemne pieczywo i warzywa. Ograniczamy potrawy smażone, odstawiamy słodycze, produkty pszenne i alkohol. To taka podstawa, ale oczywiście nie chodzi o umartwianie. W sieci można znaleźć sporo przepisów na dietetyczne desery i smaczne, niskokaloryczne obiady. Warto korzystać z przepisów, które mają podaną kaloryczność, bo dzięki temu łatwiej będzie zbilansować dzienne menu. Ilość kalorii powinna być dopasowana do wieku, płci i trybu życia. W internecie dostępne są kalkulatory wskaźnika BMR, dzięki którym można obliczyć limit dzienny kalorii, który pozwoli zdrowo schudnąć.
  • Dyscyplina jedzenia. Aby zredukować wagę, trzeba jeść regularne posiłki o jednakowych porach. Zwykle zaleca się jedzenie 4-5 posiłków dziennie, przy czym ostatni z nich należy zjeść na 3 godziny przed snem. I najważniejsza zasada, absolutnie nie wolno podjadać pomiędzy posiłkami. Żadnych przegryzek i przekąsek, nawet tych, na których umieszczono napisy typu „slim”, „fit” czy „light”. Można pić jedynie wodę i niesłodzone soki.
  • Ruch, ale starannie dobrany. Mitem jest twierdzenie, że schudnąć można jedynie biegając maratony i stosując wymagające treningi kardio. To oczywiście skuteczne metody, ale osoby, które z różnych względów nie chcą lub nie mogą oddawać się takiemu morderczemu wysiłkowi, mogą trenować inaczej. Można pływać na basenie, jeździć na rowerze, chodzić na aerobik, zumbę, maszerować z kijkami, jeździć na rolkach itd. Ważne, aby każdy trening trwał przynajmniej godzinę, bo tylko tak spalimy nadmiar tkanki tłuszczowej, a nie tylko kalorie wchłonięte wraz z ostatnim posiłkiem. No i najważniejsze, treningi muszą być regularne.
  • Suplementacja. Podczas diety warto zażywać preparaty, które stymulują nasze trawienie i przyspieszają spalanie tłuszczu, a jednocześnie uzupełniają substancje odżywcze, które tracimy w czasie odchudzania. Sporo można o nich poczytać na blogowypamietnik.pl.

 

Do tych kilku zasad trzeba koniecznie dorzucić dużą dozę silnej woli, samodyscypliny i cierpliwości. Żadna, nawet najskuteczniejsza dieta świata, nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli nie będzie realizowana konsekwentnie.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE