10 sposobów na pozbycie się negatywnych myśli

To, że negatywne myśli są szkodliwe dla zdrowia, nie budzi wątpliwości. Mogą one powodować stany lękowe, depresję i wiele innych kłopotów, także ze zdrowiem fizycznym. Statystyki wskazują, że coraz więcej ludzi boryka się z tym problemem. Nic dziwnego, tempo życia, problemy w pracy, finansowe, rodzinne sprawiają, że coraz częściej nie wierzymy w swoje możliwości, tracimy poczucie własnej wartości i z góry zakładamy niepowodzenie.

Negatywne myśli mają tendencję do powracania. Pojawiają się coraz częściej, nie potrafimy o nich zapomnieć i sami do nich wracamy. Tym samym utrwalają w nas przekonanie o naszych słabościach i nieporadności, niszczą nas psychicznie, wywołując frustrację, poczucie bycia gorszym, niepokój, ciągłe napięcie, stres.

 

Negatywne myślenie – jak z nim walczyć?

W naszym interesie jest pozbyć się takiego myślenia najszybciej jak to możliwe. Ale trzeba to zrobić w odpowiedni sposób, nie wystarczy powiedzieć sobie: od teraz przestaje o tym myśleć. Trzeba zając umysł czymś innym, odwrócić uwagę, by odsunąć od siebie myślenie negatywne, a zastąpić je myślami pozytywnymi. Najprostszym sposobem jest skupienie się przynajmniej na jednym z rodzajów pozytywnego myślenia.

 

Lubię Cię. Moc dobrych myśli

 

Pozytywne myślenie w praktyce

Zastanów się, co lubisz robić, jakie masz hobby, a może pasję. Lubisz słuchać muzyki? A może oglądać filmy? Grasz w gry, malujesz, sklejasz modele? Zajmujesz się wolontariatem albo organizujesz zajęcia sportowe dla dzieci? Wszystko jedno, ważne byś robił to, co lubisz. W ten sposób twój umysł pochłoną myśli związane z twoja pasją, poczujesz się dobrze i będziesz myślał tylko o tym, co w danym momencie robisz.

Spisuj swoje myśli, nie ma znaczenia, czy prowadzisz pamiętnik, bloga, czy tworzysz do szuflady. Pisz wszystko, co przychodzi ci do głowy, a zwłaszcza to, co dotyczy twoich uczuć. Pozwoli ci to wyrzucić z siebie negatywne myśli i oczyścić umysł.

 

 

 

Spędzaj czas z przyjaciółmi, rodziną i ludźmi, których lubisz. To zawsze prowadzi do pozytywnych myśli. Wspólne rozmowy, zabawa i aktywny wypoczynek wywołują uczucie radości i szczęścia.

Wyznacz sobie cele – jeśli będziesz mieć coś, do czego będziesz chciał dążyć, co będziesz chciał osiągnąć lub zdobyć, twoje myśli siłą rzeczy będą się skupiały wokół tej rzeczy. Może to być nauka języka obcego, zrzucenie kilku kilogramów, zdobycie awansu w pracy lub cokolwiek innego, o czym marzysz. Każdy powinien mieć jakieś marzenie, które chce zrealizować. Ty też.

Trenuj jogę i zacznij medytować. Na początku skup się na oddechu, to pomoże ci się wyciszyć i odprężyć. Zapisz się na trening. Pod okiem wykwalifikowanego instruktora szybko nauczysz się kontrolować swoje myśli i panować nad emocjami.

Śpiewaj, naprawdę każdy może śpiewać, nawet jeśli fałszuje. Śpiewaj głośno lub nuć pod nosem. Śpiewanie prawie zawsze poprawia nastrój i sprawi, że po​​czujesz się dobrze.

Uprawiaj sport, albo przynajmniej chodź na spacery – ruch bowiem zwiększa produkcję endorfin, hormonu szczęścia. Od razu zauważysz, że lepiej się czujesz, jesteś radośniejszy i wszystko staje się prostsze.

Uśmiechaj się, do siebie, do innych, będziesz zaskoczony, jak szybko uśmiech podnosi na duchu i wywołuje pozytywne reakcje ludzi.

 

 

Wizualizuj – staraj się wyobrażać sobie miłe miejsca, w których lubisz przebywać i się relaksować, może to będzie leżenie na plaży, a może spacer po ogrodzie, szum drzew i śpiew ptaków… Cofnij się do najlepszych czasów swojego życia i wyobrażaj sobie to, co dawało ci największą radość.

Stwórz afirmację, które będziesz regularnie powtarzać, np. „jestem szczęśliwy”, „jestem zdolny”, „jestem mądry”, „osiągam sukcesy”. Muszą one wyrażać pozytywne określenia, tylko wtedy będą skutecznie budować poczucie wartości i szczęścia.

Elżbieta Ignacionek
Elżbieta Ignacionek

Pracownik socjalny i kulturoznawca z wykształcenia, redaktorka i korektorka z zawodu. Z pasją zgłębia tajniki samorozwoju i redukcji stresu w życiu codziennym. W wolnym czasie zajmuje się wyrobem biżuterii i prowadzi zajęcia kreatywne dla dzieci.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE