Zalety ćwiczeń z rollerem

wysportowana kobieta ćwicząca na rollerze

Rollery pojawiły się na polskim rynku stosunkowo niedawno. Bardzo szybko zyskały popularność wśród sportowców – zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Nic dziwnego, ich zastosowanie sprzyja regeneracji mięśni, a obsługa jest bardzo prosta i dość intuicyjna.

 

Czym jest roller i kiedy go używać?

Roller to prosty przyrząd do masażu, umożliwiający samodzielne masowanie mięśni spiętych na skutek wysiłku fizycznego. Używać możemy go w zaciszu domowym lub na sali sportowej, po zakończeniu treningu. Podczas rolowania wykorzystujemy ciężar własnego ciała. Tkanki miękkie podlegają naciskowi, wałek przetacza się podłużnymi ruchami przez całą ich długość, pozwalając na ich rozluźnienie i wydłużenie. Przeprowadzając samodzielnie rolowanie należy zwrócić uwagę na to, aby omijać okolice siniaków, krwiaków i innych urazów, w których gojeniu dodatkowy ucisk mógłby przeszkodzić. Warto zwrócić na obszary, w których napięcie jest wyjątkowo duże. W tych miejscach warto się zatrzymać na kilka sekund, aby skutecznie je rozluźnić.

 

Rodzaje rollerów

Istnieje kilka rodzajów rollerów. Wszystkie działają na takiej samej zasadzie, różnią się natomiast wielkością, twardością i sposobem wykończenia. Wałki długie dobrze sprawdzają się w przypadku masażu dużych partii ciała. Krótkie rollery przeznaczone są natomiast do zastosowania punktowego, na przykład do rolowania mięśni rąk. Powierzchnia rollerów może być gładka lub pokryta odpowiednią fakturą. W przypadku urządzeń gładkich masaż jest stosunkowo mało bolesny. Rollery z wypustkami mocniej uciskają tkanki, co jest zdecydowanie bardziej bolesne. Rekompensuje to jednak efekt – tego typu wałki świetnie radzą sobie z bardzo spiętymi mięśniami. Znaczenie ma także twardość rollera.

 

Korzyści ze stosowania rollera

Rolowanie to doskonały sposób na rozluźnienie spiętych mięśni, co sprzyja ich wypoczynkowi i regeneracji. Ogromną zaletą ćwiczeń z rollerem jest możliwość wykonywania ich we własnym zakresie, o dowolnej porze, z dowolną częstotliwością, bez konieczności zapisywania się do masażysty. Dzięki rolowaniu po treningu możemy zminimalizować ryzyko pojawienia się zakwasów, skurczy i bólów mięśniowych. Co więcej, rolowania poprawia elastyczność ciała. Przekłada się na zwiększenie zakresu ruchów, ponieważ wpływa nie tylko na mięśnie, ale także powięzi i więzadła. Jest to doskonały sposób na pozbycie się bolesnych dolegliwości kręgosłupa. Istnieją opinie, według których odpowiednio przeprowadzone rolowanie ma wpływ na poprawę postawy. Zastosowanie rollera to także korzyści w zakresie poprawy krążenia i ujędrniania skóry. Według niektórych badań użycie wałka do rolowania przekłada się również na redukcję stresu.

 

Roller to bardzo proste urządzenie, które każdy z nas może stosować we własnym zakresie, ciesząc się licznymi korzyściami, jakie ze sobą niesie. Dzięki rolowaniu szybko rozluźnimy mięśnie, unikniemy zakwasów, wspomożemy proces regeneracji, zwiększymy zakres ruchów, a nawet poprawimy sylwetkę.

 

Róża Paszkowska
Róża Paszkowska

Dziennikarka, wspinaczka, podróżniczka, instruktorka wspinaczki sportowej (Szkoła Wspinania Climb Up). Absolwentka Archeologii na Uniwersytecie Warszawskim. Każdą wolną chwilę poświęca na rozwój swoich pasji, doskonalenie umiejętności i zarażanie innych zamiłowaniem do aktywnego trybu życia. Miłośniczka sztuki i rękodzieła, sama niekiedy również sięga po igłę i nitkę, czego efekty zobaczyć można w butiku Pakamera Włóczykija.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE