Nie smuć się! 6 rzeczy, które zwiększą Twój poziom radości

Kiedy dni są krótkie a wieczory chłodne, szare i długie coraz częściej odczuwamy brak chęci do działania. Dużą zasługę ma w tym brak słońca, które stymuluje nasz organizm do produkowania melatoniny oraz serotoniny, czyli „hormonu szczęścia”. Te braki potęgują jedynie nasze przygnębienie.

 

Więcej bananów

Zawierają dużą ilość aminokwasu jakim jest tryptofan. Podczas wielu procesów metabolicznych w naszym organizmie jest on przekształcany do serotoniny. Ten neuroprzekaźnik jest odpowiedzialny za nasz dobry nastrój i samopoczucie.

 

Spacer

Eksperci ze Szpitala im. Magalhaesa Lemosa w Porto podczas badań potwierdzili, że wysiłek fizyczny uwalnia w mózgu substancje chemiczne zbliżone do środków farmakologicznych wykorzystywanych podczas kuracji antydepresyjnych, takich jak serotonina, noradrenalina i dopamina. W trakcie eksperymentu 26 proc. osób osiągnęło remisję, a w 21 proc. pacjentów zauważono znaczącą poprawę stanu zdrowia. Wystarczy 45 minutowy spacer. A zatem ruszajmy się!

 

Ryba dobra na wszystko

Jak każdy wie, ryby są bogate w kwasy omega-3. Najważniejszym kwasem tłuszczowym w naszym mózgu jest kwas DHA. Odpowiednia ilość tych kwasów reguluje nastrój, chroni przed rozwojem depresji. Ponadto może zapobiegać rozwojowi demencji i wpływać na funkcje intelektualne człowieka.

 

Grupa B  

Witaminy z grupy B są bardzo ważne dla naszego organizmu. Ich niedobór może powodować wiele schorzeń i dolegliwości. Szczególnie istotna jest wit. B1, B6 i B12. Witamina B1 jest niezbędna do przemiany węglowodanów i glukozy, które są paliwem energetycznym dla naszego mózgu. Witaminy B6 i B12 są niezbędne do wytwarzania neurotransmiterów, których brak może doprowadzić do obniżenia nastroju i depresji. Witaminy z grupy B są powszechnie obecne w wielu produktach. Jednak najwięcej znajdziemy ich w: pieczywie gruboziarnistym, warzywach liściastych, drobiu, wołowinie, jajach oraz mleku.

 

Woda

1,5 litra dziennie. Taką ilość wody powinniśmy wypijać każdego dnia. Woda ma zbawienne działanie dla naszego organizmu.  Ma swój udział w redukcji zmęczenia i wpływa na nasz pozytywny nastrój. Dostarczając niezbędnych minerałów poprawiamy pamięć i koncentrację.

 

Uśmiech

Najlepsza i najbardziej efektywna metoda! Śmiejąc się prawdziwie i szczerze nasz organizm wytwarza endorfiny tzn. wewnętrzną morfinę, czyli po prostu hormon szczęścia. Działają one przeciwbólowo, regulują naszą odporność i wprowadzają w błogi stan. Śmiejmy się jak najwięcej!

Patrycja Potyrała
Patrycja Potyrała

Jestem studentką IV roku kierunku lekarskiego na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. W przyszłości pragnę się specjalizować w dziedzinie jaką jest onkologia. Medycyna od zawsze była moją miłością i pasją. Inne hobby to dietetyka. Sama prowadzę zdrowy i codziennie promuję go wśród najbliższych. Moje motto to „Profesjonalizm. Nie warto robić czegoś połowicznie.”

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE