Jak sprawić, aby trening nas nie nudził?

Często spotykam się z opiniami, że trening jest ciekawy, ale do czasu. Często dzieje się tak, że po prostu się nudzicie, ćwicząc. Przecież wcale nie musi tak być. Sam fakt nudnego treningu przeżyłam w ciągu ostatnich dwóch lat może dwa razy. Za każdym razem była to próba czegoś nowego, kolejnego rodzaju treningu. Już tak jest, że nie wszystko nam się podoba i niektóre rzeczy po prostu nas nudzą. Wcale nie będzie odkrywczym to, co napiszę, ale po prostu musicie robić to, co Was interesuje, kręci, po prostu się Wam podoba. Inaczej się nie da. Nie zmuszajcie się do jakiegoś treningu, ponieważ wtedy zatracacie jeden z podstawowych jego celów, czyli przyjemność.

 

Każdy trening powinien być wyzwaniem

Może sam fakt niezmuszania się do czegoś jest oczywisty, ale nawet trening, który lubimy, może nagle stać się nudny. Dlaczego? Z czystego lenistwa. Po prostu nie chce nam się pokombinować, wymyślać czegoś nowego, wprowadzać zmiany czy chociażby zorganizować jakąś ciekawą akcję, która przyniosłaby nam frajdę, a innych może nawet zachęciła do aktywności fizycznej. Bardzo często (najczęściej przy treningu siłowym lub funkcjonalnym) wręcz upieramy się przy konkretnej, wypracowanej kolejności i wałkujemy wszystko w kółko za każdym razem, kiedy zaczynamy ćwiczyć. Będę to powtarzać do znudzenia: nie przyniesie to efektów. Każdy trening powinien być wyzwaniem, a sam ten fakt powinien dawać nam frajdę, zabawę i zadowolenie, tym bardziej jeśli osiągniemy lepszy wynik. Warto za każdym razem wymyślić, czy chociażby znaleźć coś nowego w internecie. YouTube pęka w szwach od inspiracji.

 

Jak urozmaicić trening?

Dodatkowo dużym urozmaiceniem i umileniem treningu jest muzyka. Dla mnie trening po prostu musi występować w duecie z ulubionymi utworami. Często dobieram je też do treningu. Np. jeśli nastawiam się na trening cardio, to wybieram muzykę, która napędza do działania, dodaje energii i jest pełna siły oraz dynamizmu. Poniekąd nadaje ona niezwykłą „atmosferę” i styl.

Prócz tego, ćwiczenie z drugą osobą sprawia, że nam się nie nudzi. Naprawdę supersprawą jest trening w parach i nie mówię tutaj tylko o parach damsko-męskich. Ćwiczenia z kimś przynoszą dużo zabawy i uśmiechu, a dodatkowo jesteśmy swoją wzajemną motywacją.

Oczywiście, trzeba także próbować czegoś nowego, czyli po prostu sięgać po inne rodzaje treningów, spróbować chodzić na zajęcia grupowe. W końcu znajdziecie swoje „święte graale”. Ważne, aby nie był to tylko jeden rodzaj treningu. Np. jeśli lubisz biegać, ale też kochasz siłownię, to już masz większe możliwości wyboru i urozmaicenia.

Podstawowa rzecz, czyli zacznij traktować trening jako sprzymierzeńca, a nie tylko katorgę, wysiłek ponad siły i morderczy pot. Uwierz, że sama zmiana podejścia napełni Cię inną energią.

Mam nadzieję, że choć trochę Wam podpowiedziałam w tym temacie. Tak naprawdę jest to sprawa bardzo indywidualna, bo jedni nudzą się szybciej, a inni wieczność mogą robić to samo. Jednak liczę, że znajdziecie swój złoty środek. Nudziły Was jakieś treningi? Jakich całkowicie nie jesteście w stanie znieść, bo nie trafiają w Wasze gusta?  Piszcie!

 

Czytaj również: 10 błędów i mitów dotyczących ćwiczeń mięśni brzuchaNajwiększy mit dotyczący treningu z obciążeniemDążymy do wymarzonych efektów. Dieta a trening – nierozłączny duet.

Magdalena Góra
Magdalena Góra

Młoda kobieta pełna pozytywnej energii i pasji. Dyplomowana instruktorka aerobiku, która czerpie radość z kontaktu z innymi i chce podzielić się swoją energią i uśmiechem. Nie wyobraża sobie życia bez treningu. Uważa, że wszystko można osiągnąć, a jedyną barierą jesteśmy my sami, dlatego chce zachęcić do aktywności fizycznej i uświadomić innym, że naprawdę można spełniać marzenia. Chce stać się ich pomocnikiem i jednocześnie kimś, do którego każdy może się zwrócić, licząc na odpowiedź pełną szacunku i szczerości.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE