Sok z buraka jako dozwolony, naturalny doping

Jednym z niedocenianych warzyw jest burak. Powinni najbardziej docenić go biegacze, na których ma on zbawienny wpływ, jeśli chodzi o zwiększenie wydolności organizmu. Sok z buraków jest bowiem przedstawiany jako „legalny doping” i naturalny środek podnoszący wytrzymałość naszego organizmu.

Naukowcy dowiedli, że regularne picie tego soku zwiększa wytrzymałość, dzięki czemu możemy dłużej trenować, jesteśmy mniej zmęczeni, lepiej nam się oddycha. Pijąc sok z buraka możemy podnieść wytrzymałość, aż o 16%! Takiego efektu nie uzyska się przy użyciu innych dostępnych „legalnych” środków. Buraczany sok powinien stać się powszechnym napojem w sportach wytrzymałościowych. Warto wprowadzić go w jadłospis i przekonać się samemu. Oprócz cudownych właściwości podnoszących wytrzymałość, buraki zawierają dużo witamin tj. A, B1, B2, C, E oraz minerałów; wapń, żelazo, fosfor i magnez.

 

Jak buraki poprawiają naszą wydolność?

Buraki zawierają azotany, które przyjmowane z pokarmu mogą być przetworzone w naszym organizmie w azotyny, które z kolei mogą być przetworzone w tlenek azotu. Podczas wysiłku tlenek azotu we krwi sprawia, że potrzebujemy mniej tlenu do wyprodukowania energii, dzięki czemu jesteśmy bardziej wydajni. Dlatego buraki mają tak fantastyczny wpływ na naszą wydajność.

 

Sok z buraka – świeży czy z kartonu?

Oczywiście świeży jest dużo lepszy, mniej przetworzony, zdrowszy. Jednak potrzeba wiele cierpliwości, żeby uzyskać 300-400 ml soku z buraków. Większość osób chętnie sięga po gotowy butelkowy sok z buraków. Im krótszy termin ważności, tym sok jest mniej przetworzony, czyli lepszy. Warto sprawdzać skład, im mniej nazw tym lepiej. Trzeba uważać na kartonowe soki z buraków, ponieważ zawierają polepszacze smaku, są poddawane procesowi pasteryzacji, tracąc przy tym wiele składników odżywczych.

Plusem jest fakt, że buraki są śmiesznie tanie. Za 1 kg buraków zapłacimy 1 zł. Jeśli macie możliwość, róbcie samemu sok z buraków, jeśli nie macie czasu, ani chęci, sięgajcie po butelkowe soki buraczane. W żadnym innym produkcie, nie znajdziecie takich właściwości jak właśnie w burakach. Wprowadźcie taki sok w swój jadłospis i się przekonajcie na własnej skórze.

Patrycja Pawłowska
Patrycja Pawłowska

Jestem studentką dietetyki. Prowadzę bloga o zdrowym odżywianiu, odchudzaniu, treningach i motywacji. Zapraszam do zapoznania się z moim blogiem i poszerzeniem wiedzy odnośnie zdrowego stylu życia: schudnijsama.pl Dietetyką zaczęłam się interesować, kiedy udało mi się schudnąć 17 kg. Na moim blogu opisałam swoją historię odchudzania, znajdziecie również wskazówki, jak można zmienić swoje nawyki żywieniowe, jak zacząć trenować i zdrowo się odchudzać. Mam liczne certyfikaty z uczestnictwa w konferencjach i skończonych kursach związanych z dietetyką, zdrowym odżywianiem.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE