7 motywatorów do treningu w okresie zimowym

Zimową porą po wyjrzeniu przez okno mobilizacja do wykonania treningu znacząco słabnie, ale można się z tym uporać. W tym artykule podpowiem Ci, jak podczas szarych dni nie zrezygnować z aktywności fizycznej.

 

Nie daj się zastraszyć

Być może masz już karnet na siłownię, może regularnie uczęszczasz na zajęcia sportowe, a może dopiero zamierzasz podjąć kroki w kierunku rozpoczęcia przygody ze sportem. Zimowa atmosfera, jaka aktualnie panuje, ma wpływ na każdego z nas. Zarówno dla tych intensywnie trenujących, jak i tych, którzy mają to w planach,, obecna pora roku ma negatywne oddziaływanie na skrupulatne realizowanie postanowień. Rzeczywiście łatwiej jest podjąć się działań w kierunku uzyskania lepszej sylwetki i zdrowia, podczas gdy silne słońce dopinguje do treningu. Nie oznacza to, że jeśli chcesz zacząć swoją przygodę z ćwiczeniami, powinieneś czekać do wiosny.

 

Zacznij już teraz!

Istnieje 7 kwestii, na których powinieneś się skupić, chcąc zacząć już teraz!

Cel.  Powinieneś go jasno sprecyzować i mieć go wyraźnie zapisanego. Miej go cały czas przed oczyma i o nim pamiętaj.

Plan. Określ drogę obejmującą to, co powinieneś zrobić, aby spełnić swoje życzenie. Zdasz sobie sprawę, że to, co robisz, to kolejny krok zbliżający Cię do celu. Pamiętaj o jasno określonym czasie realizacji planu i terminie osiągnięcia swojego celu.

Czas. Zgodnie z własnym planem wygospodaruj czas na to, co chcesz zrobić. Wpisz w plan treningi, traktując je jako równie ważne rzeczy do zrealizowania.

Miejsce. Niska temperatura i szybko nastające ciemności są często utrudnieniem w realizacji treningu na dworze, a domowe zacisze nie każdemu pozwala na wykonanie wszystkich ćwiczeń. Określ,  jakie miejsce jest Ci potrzebne do zrealizowania treningu.  Wygospodaruj przestrzeń w domu lub zakup karnet na siłownię czy inne zajęcia sportowe.

Sprzęt. Dzięki planowi, jaki stworzyłeś, wiesz, czego potrzebujesz do wykonania każdego treningu. Zaopatrz się w potrzebne Ci przybory przed podjęciem treningu. 

Ubrania. Najlepiej przygotowywać je sobie wcześniej. Przeznacz jedną półkę lub uszykuj torbę na trening. Stwórz listę potrzebnych rzeczy i kosmetyków oraz trzymaj je gotowe do kolejnego treningu, tak aby nie zrezygnować z planów treningowych już na etapie szukania ubrań i pakowania.

Towarzystwo. Bez współtowarzysza zrezygnowanie z treningu jest dużo prostsze. Jasne, że można je realizować w samotności. Uważam jednak, że jeśli chcesz być pewniejszy, że trening dojdzie do skutku, postaraj się zwerbować kogoś o podobnym celu i urzeczywistnijcie wspólne treningi. Może podczas kilku treningów, jakie realizujesz lub będziesz realizować tygodniowo, chociaż jeden wykonany z inną osobą okaże się wystarczającą motywacją. Treningi grupowe. Proponuję również brać udział w treningach grupowych, podczas których cała grupa wzajemnie nakręca się do ćwiczenia i podnoszenia poprzeczki.  Przyjemnie jest dzielić się entuzjazmem i postępami. Ktoś może inspirować Ciebie, ale Ty również możesz okazać się motywacją dla innej osoby, która tego potrzebuje.

 

Jasno określony cel

Zatem jeśli twoim celem jest np. schudnięcie, to sprecyzuj go jasno. Oto przykład:

Schudnę 5 kilogramów i wyrzeźbię sylwetkę do czerwca 2016 roku. W tym terminie planuję wakacyjny wyjazd nad morze i  zamierzam czuć się komfortowo w stroju kąpielowym. Trenuję w domu przed pracą 3  razy w tygodniu (40 minut przygotowanych ćwiczeń wzmacniających i  45 minut zaplanowanych ćwiczeń cardio) i 2 razy w tygodniu idę na zorganizowane zajęcia wraz z moją koleżanką, z którą wspólnie będziemy wspierać się w realizacji naszych postanowień. Po konsultacji z trenerem osobistym wiem, jakie ćwiczenia powinnam wykonywać w domu. Zaopatrzyłam się w matę do ćwiczeń, jednokilogramowe obciążniki na ręce i nogi, fitball oraz odpowiednie ładne i  wygodne  ubrania sportowe. Wydrukowałam cel i plan, powiesiłam go na ścianie, na którą patrzę każdego poranka, a odkreślanie każdego wykonanego treningu daje mi satysfakcję. Aktywność fizyczna zaczyna sprawiać mi przyjemność, a efekty zaczynają być zauważalne.

Możesz zrezygnować z treningów przez pogodę, czekając na zakończenie zimy, a możesz jak wiele osób wykorzystać ten czas na zbliżenie się do celu i poczucia kontroli nad własnym życiem.  Czas i tak przeminie, więc warto wykorzystać go efektywnie. Do dzieła!

Olga Chmielewska
Olga Chmielewska

Od zawsze byłam zafascynowana sportem. Skutkiem tego było ukończenie studiów magisterskie na kierunku Sport oraz dalsze doktoryzowanie się na poznańskim AWF-ie. Jestem licencjonowanym instruktor fitness, trenerem karate, trenerem przygotowania fizycznego, oraz trenerem personalnym. Założyłam fanpage na Facebook’u o nazwie Trenuj (w) kratkę z Chmielewską oraz stronę www.olgachmielewska.pl , na których dzielę się swoją wiedzą na temat aktywności fizycznej oraz zdrowego odżywiania próbując przekonać innych do dbałości o własne ciało.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE