Jak zapewnić sobie dobry początek dnia?

Istnieją nawyki, dzięki którym możemy zapewnić sobie dobry początek dnia i dobre samopoczucie na następne godziny – nawet jeśli wstajemy wcześnie i mamy w perspektywie długi, ciężki dzień w pracy. Warto wykorzystać pozytywne aspekty takiej codziennej rutyny i witać każdy dzień z uśmiechem na ustach.

Wstań wcześniej i nie spiesz się

Najważniejszym sposobem na dobry początek dnia jest odpowiednie zaplanowanie poranka. Wstając wcześniej zapewniamy sobie czas na spokojny rozruch, przeprowadzenie wszystkich niezbędnych czynności higienicznych i kosmetycznych, zjedzenie śniadania, przywitanie się z bliskimi, wyprowadzenie psa na spacer. Unikamy jednocześnie stresu i pośpiechu, który i tak nas dopadnie w ciągu dnia – oby jak najpóźniej. Czasem nawet kilkanaście minut wystarczy aby zmienić poranek w przyjemny, spokojny początek dnia, pozwalający zgromadzić zapas pozytywnej energii na następne godziny.




Wybierz odpowiedni budzik

Jeśli poranne wstawanie nie kojarzy nam się dobrze, powinniśmy zastanowić się nad tym, jakie dźwięki nas budzą. Być może są zbyt głośne? A może zbyt agresywne i natrętne? Warto wybrać melodię pozytywnie nastrajającą, rozbudzającą, a nie przerywającą sen w gwałtowny sposób. Nie musi być to dźwięk wybrany spośród alarmów w smartfonie. Równie dobrze możemy ustawić jako budzik dowolnie wybrany utwór muzyczny.

Pamiętaj o śniadaniu

Pewnie wszyscy słyszeli o tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Nie ma w tym stwierdzeniu nic dziwnego. To przecież właśnie śniadanie ma za zadanie dostarczyć nam sił i energii na cały dzień. Warto wstać na tyle wcześnie, aby móc przygotować ulubione śniadanie i spożyć je w spokoju, bez pośpiechu. Wiele osób ceni sobie również możliwość spędzenia chwili z filiżanką kawy w dłoni, na tarasie lub balkonie. To także świetna metoda na naładowanie akumulatorów i zaczerpnięcie oddechu przed zanurzeniem się w nurt codziennych obowiązków oraz pilnych zadań.

Poranne ćwiczenia dodadzą energii

Osoby, które są w stanie nastawić budzik z większym zapasem i naprawdę wstać na jego dźwięk, mogą pokusić się o wprowadzenie porannej gimnastyki. Dobry początek dnia zagwarantuje joga, uaktywniająca nie tylko ciało, ale również umysł. Zapas energii zapewni nawet krótki jogging. Pozwoli rozruszać mięśnie i dotlenić mózg, dzięki czemu poczujemy się pełni energii i zapału do działania.

Spakuj się wieczorem

Dobrym nawykiem, ułatwiającym poranne wyjście do pracy czy do szkoły, jest pakowanie się wieczorem poprzedniego dnia. Ma to znaczenie przede wszystkim wtedy, gdy po pracy czekają nas dodatkowe zajęcia, kursy, treningi. Nawet kilka minut zaoszczędzonych na gromadzeniu potrzebnych rzeczy może przełożyć się na brak porannego pośpiechu i zdenerwowania. Warto przygotować dzień wcześniej także ubrania, które założymy rano. Zaraz po przebudzeniu ciężko zdecydować, co chcemy ubrać, a to czego szukamy dziwnym trafem ukrywa się na dnie szafy, a więc dodatkowe nerwy gwarantowane.

Aby zapewnić sobie dobry początek dnia warto wstać wcześniej, zjeść śniadanie bez pośpiechu, a także – jeśli tylko możemy – postarać się o krótką gimnastykę lub bieganie. Tym sposobem wyjdziemy z domu spokojni, zrelaksowani, pozytywnie nastawieni na wszystko co nas czeka.

Róża Paszkowska
Róża Paszkowska

Dziennikarka, wspinaczka, podróżniczka, instruktorka wspinaczki sportowej (Szkoła Wspinania Climb Up). Absolwentka Archeologii na Uniwersytecie Warszawskim. Każdą wolną chwilę poświęca na rozwój swoich pasji, doskonalenie umiejętności i zarażanie innych zamiłowaniem do aktywnego trybu życia. Miłośniczka sztuki i rękodzieła, sama niekiedy również sięga po igłę i nitkę, czego efekty zobaczyć można w butiku Pakamera Włóczykija.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE