Jak skutecznie się zmotywować?

Ciągłe odkładanie czegoś na potem – zrobię to jutro, zostało jeszcze dużo czasu… Znasz te wymówki? Ze swojego doświadczenia wiem, że czas biegnie tak szybko, że nie zdążymy mrugnąć okiem, a już jest po fakcie. Jak więc zapobiec swojemu małemu lenistwu, tak aby nie obudzić się 2 dni przed egzaminem z myślą, że nie zdążyłeś jeszcze zapoznać się z materiałem? Poniżej przedstawiłam kilka kroków, dzięki którym staniesz się bardziej zmotywowany do osiągnięcia celu.

KROK 1. Wyznacz sobie cel

Podstawą realizacji zadań jest postawienie sobie celu. Im bardziej konkretny, tym lepiej, Twój mózg będzie bardziej pobudzony i gotowy do działania. Pamiętaj jednak, że cele muszą być realistyczne i możliwe do osiągnięcia. Jeśli w pewnym momencie stwierdzisz, że postawione sobie zadania są zbyt ambitne, nie rezygnuj z nich. Podziel je na kilka części.

KROK 2. Poznaj korzyści

Na pewno kojarzysz pewien moment z jakiejś kiepskiej komedii romantycznej, w której dziewczyna w chwili zwątpienia wypisuje wady i zalety swojego wybranka. Chcesz się zmotywować? Postąp podobnie. Weź kartkę, wypisz wszystkie korzyści jakie odniesiesz po osiągnięciu danego celu. W ten sposób będziesz miał świadomość tego co przyniesie Ci realizacja podjętej decyzji. Teraz zdecydowanie łatwiej będzie Ci ruszyć do przodu.




KROK 3. Zaplanuj

Zaplanuj sobie jak dojdziesz do osiągnięcia swoich celów. Wypisz sobie konkretne kroki jakimi będziesz się kierować w drodze na szczyt swoich marzeń. Dzięki temu będziesz świadomy swoich postępów. Wiedza w jakim jesteś teraz miejscu, poprawi efektowność działania.

KROK 4. Wizualizuj swój cel

Ten punkt chyba większości jest znany, dzięki jednemu Panu, który zamieszkuje słynne 20m2. I choć znajduję się wielu przeciwników tej metody, to ma ona całkiem pozytywne skutki. Pomyśl o tym jak będzie wyglądać Twoje życie, co się stanie, jakie uczucia będą Ci dzięki temu towarzyszyć. Wizualizuj sobie daną sytuację bardzo skrupulatnie. W ten sposób będziesz bardziej świadomy skutków. Wizualizacja nie sprawi, że nagle dostaniesz to, czego chcesz, dzięki niej będziesz bardziej zmotywowany do dalszego działania.

KROK 5. Połącz kilka wartości w jedną

Pomyśl sobie, że dana decyzja oddziałuje na inne. Połącz swój cel z najważniejszą dla Ciebie wartością. Przyjaciele, rodzina, czas wolny? Musisz zdać egzamin, jeśli Ci się to uda znajdziesz czas na spotkania z najbliższymi, na spełnianie swoich marzeń. Nic trudnego, czas zacząć działać.

KROK 6. Metoda 5 minut

Nie masz ochoty na zrobienie jakiejś rzeczy? Zaplanuj sobie 5 minut na to ani sekundy dłużej. Zobaczysz sam, że po 5 minutach zaczniesz temu poświęcać kolejne 5 itd. W ostateczności zaczniesz spędzać nad tym więcej czasu niż zaplanowałeś.

KROK 7. Pozytywne nastawienie

Pozbądź się negatywnych myśli: „Nie dam rady”, „Nie uda mi się”. Zamień je na pozytywne, uświadom sobie, że dasz radę, bo kto jeśli nie Ty? Nasz umysł słucha nas samych. Jeśli zaczniemy wmawiać sobie, że jesteśmy najgorsi, to tak się stanie. Będziemy słabi i nie osiągniemy wyznaczonego sobie celu. Czas wyrobić sobie nawyk pozytywnego myślenia. Świadomość wygranej znacznie pobudzi twoją motywacje.

A teraz kolej na Ciebie. Kto pierwszy będzie na mecie? Czas START!

Karolina Szykowna
Karolina Szykowna

Studentka dietetyki na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. W wolnych chwilach spędza czas w kuchni, przyrządzając zdrowe zamienniki sklepowych słodkości wraz z przyjaciółmi. Miłośniczka alternatywnego sposobu parzenia kawy, która nie wyobraża sobie poranka bez kubka czarnej kawy. Swoją pasją dzieli się na co dzień z innymi pracując jako baristka. Otwarta na nieznane, nielubiąca nudy.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE