Zdrowe odżywanie a organizacja czasu

Podejrzewam, że część z was widząc niejednokrotnie fit inspiracje czy zdjęcia posiłków z podpisem „Smacznego!”, zadała sobie pytanie: „Skąd wziąć na to czas? Kiedy mam to zrobić, skoro to tyle pracy?”. Ten artykuł na pewno nie będzie należał do zaskakujących i odkrywczych, a część z was przyzna, że to, co napiszę, jest oczywiste. Jednak nie zawsze to, co oczywiste, jest takim, kiedy o tym myślimy „tu i teraz”.




Odrobina sprytu nie zaszkodzi

Oczywiście zdrowe odżywianie wymaga od nas także dyscypliny, ale prócz tego – sprytu. On się naprawdę bardzo przydaje. Dlaczego i jak to możliwe? Zbilansowana dieta obejmuje m.in. dużą ilość kasz, ryb, białka (jajka, pierś z kurczaka), makaron i ryż pełnoziarnisty. To wszystko wymaga gotowania, a dodatkowo samo w sobie jest po prostu nudne. Jak ja organizuję swój czas w przygotowaniu posiłków i co wam polecam?

Warto rozpisać sobie to, co chcecie jeść w najbliższych dniach, aby dokładnie wiedzieć, co musicie kupić. Oszczędzicie czas w sklepie, ale nie będziecie także musieli kolejny raz biec do sklepu, bo nagle wymyślicie coś, na co nie macie składników. W układaniu jadłospisu do przodu warto uwzględnić to, abyście całkowicie wykorzystywali czas, kiedy gotujecie. Co mam na myśli? Na obiad jecie ciemny makaron z warzywami i kurczakiem bądź rybą? Ugotujcie więcej makaronu lub przygotujcie więcej kurczaka bądź ryby. Możecie przygotować także wszystkiego więcej. Dlaczego? To będzie idealna rzecz na drugie śniadanie. Sałatka z łososiem, kurczakiem, może makaronowa? Może wykorzystacie oba składniki i połączycie makaron z kurczakiem? Oczywiście, potrzebujecie dużo mniejszą porcję niż na obiad, ale kombinujcie i macie już jedno danie na następny dzień z głowy. Właśnie tak! Gotujemy na dzień do przodu. Macie chwilkę wolnego? Wsypcie do kubka kaszę kuskus i zalejcie wodą lub gorącym mlekiem. Już kasza na następny dzień na drugie śniadanie gotowa! Do tego dajcie np. różne owoce (ja lubię duet kuskus + brzoskwinie). Mogą być też warzywa. Wykorzystajcie to, co macie w kuchni. Pamiętajcie także, że możecie coś zjeść dwa razy. Ja np. szykuję więcej kuskusu z owocami i mam już z głowy 2 i 3 śniadanie. Dodaję np. do jednego brzoskwinie, a do drugiego maliny i wszystko super. Szczególnie dobrze wykorzystujcie czas przygotowywania obiadu, a jeśli nawet tutaj brakuje wam czasu, to musicie koniecznie do przodu planować, co jesteście w stanie przygotować wieczorem. Pamiętajcie także, że kaszę możecie przechowywać w lodówce około dwóch dni. Najważniejszą sprawą jest kwestia wykorzystywania momentu. Przygotowanie kaszy kuskus to kwestia 5 minut, a gotowanie makaronów czy ryżu nie wymaga od was ciągłego stania przy garnku. Na pewno przydaje się podzielność uwagi i umiejętność łączenia czynności w taki sposób, aby każdą wykonać dobrze.

Na pewno kolejną pomocną rzeczą są strony internetowe i książki, które oferują nam mnóstwo szybkich lub na tyle prostych przepisów, że nie napracujemy się zbyt wiele. Trzeba tylko chęci i uwierzcie, że wszystko jest możliwe. Podstawą do wszystkiego jest planowanie.

Jak u was wygląda przygotowywanie posiłków? Macie na to czas, czy może kombinujecie troszkę jak ja? Może ten artykuł troszkę odmienił wasze postrzeganie organizacji czasu w kuchni? Chętnie poczytam. Jeśli macie jakiekolwiek pytania, to wiecie, co robić. Miejsce na komentarz czeka, możesz także napisać na maila z mojego panelu.

 

Magdalena Góra
Magdalena Góra

Młoda kobieta pełna pozytywnej energii i pasji. Dyplomowana instruktorka aerobiku, która czerpie radość z kontaktu z innymi i chce podzielić się swoją energią i uśmiechem. Nie wyobraża sobie życia bez treningu. Uważa, że wszystko można osiągnąć, a jedyną barierą jesteśmy my sami, dlatego chce zachęcić do aktywności fizycznej i uświadomić innym, że naprawdę można spełniać marzenia. Chce stać się ich pomocnikiem i jednocześnie kimś, do którego każdy może się zwrócić, licząc na odpowiedź pełną szacunku i szczerości.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE