Miłość w korporacji. Jak przetrwać, pracując razem?

Dużą część swojego życia spędzamy w pracy. Nic więc dziwnego, że tam poznajemy ludzi, zakochujemy się i tworzymy związki. Czy taka relacja ma szansę przetrwać w świecie korporacji? Na szczęście tak, jeśli będziemy przestrzegać kilka prostych reguł.

1. Rozgranicz sferę zawodową i prywatną

Jeśli spędzacie ze sobą czas w pracy, to unikajcie w domu rozmów na tematy zawodowe. W ten sposób jasno rozgraniczycie obie sfery życia i będziecie mogli odetchnąć po męczącym dniu. Niezależnie od tego, czy jesteście parą, która dopiero się poznała czy wieloletnim małżeństwem, obowiązują Was te same reguły. Romans biurowy sprawdza się w filmach i książkach, ale w realnym życiu nie jest najlepszym pomysłem. Pracodawca płaci wam za pracę, a to, że prywatnie jesteście razem nie musi, a nawet nie powinno go obchodzić. Skoro nie chcielibyście pracować po godzinach, bo szanujecie swój czas wolny, to uszanujcie też godziny pracy i nie załatwiajcie wtedy prywatnych spraw.

2. Unikaj zależności

Może się tak zdarzyć, że jedno z was jest przełożonym drugiego. Duże firmy w takiej sytuacji zwykle proponują przeniesienie do innego działu. Chodzi przede wszystkim o to, żeby Wasze relacje prywatne nie wpływały na pracę. W końcu pracownika należy oceniać za to, jak pracuje, a nikt nie chciałby zwolnić żony czy męża. Wykorzystywanie władzy zawodowej może zaszkodzić naszej prywatności, jeśli damy drugiej osobie odczuć, że w pewnym stopniu jest od nas zależna, więc nasze potrzeby są ważniejsze. Jeśli przyzwyczaimy się za bardzo do roli szefa, to przestaniemy słuchać, a zaczniemy wydawać polecenia i oczekiwać ich natychmiastowej realizacji. Zdrowy związek nie polega na wydawaniu rozkazów, a ponadto istotne jest to, że nasz partner w każdej chwili ma prawo odmówić bez podania przyczyny, chociażby dlatego, że nie ma na to ochoty.

3. Pamiętaj o obiektywnych ocenach

W związku tak samo jak w pracy zdarzają się lepsze i gorsze dni. Ważne, żeby nie upokarzać partnera w pracy czy go nie karać, ponieważ akurat nie układa nam się w związku, pokłóciliśmy się albo nie zrobił zakupów, jak obiecał. Obiektywizm jest w takich sytuacjach bardzo trudny, dlatego trzeba się szczególnie pilnować. Działa to też w drugą stronę, bo nasz ukochany, wspaniały mąż nie musi być najlepszym kandydatem na dyrektora finansowego. Nie powinniśmy faworyzować małżonków, chociaż problemem może być sytuacja, kiedy naprawdę są najlepsi. Niestety wówczas trudno uniknąć plotek i sugestii, że awansowali po znajomości. W tej sytuacji dobrze zostawić decyzję komuś innemu albo poprosić przynajmniej o wyrażenie opinii.

4. Unikaj konkurencji

Bardzo często mówi się o tym, że korporacja to ciągła walka o pozycję i nieustanny wyścig na szczyt. Uważaj, żeby starania o awans i podwyżkę nie przysłoniły ci tego, co jest naprawdę ważne. Jeśli zaczniecie ze sobą rywalizować, to niezależnie od tego, które wygra, jako para będziecie przegrani. Nie będziecie mogli sobie pomóc, poradzić się czy porozmawiać, bo każde z was będzie myślało tylko o sobie. Poza tym pojawi się strach przed tym, że druga osoba wykorzysta Wasz pomysł i tym samym zwycięży.

Marta Nowak
Marta Nowak

Doktorantka na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Pilnie śledzi wszystkie zmiany zachodzące w sferze literatury i kultury. Szczególnie zafascynowana fantastyką oraz nowymi mediami, a od 2013 roku współpracuje z portalem Game Exe. Jej pasją jest także literatura dla dzieci oraz przekład. Uważnie śledzi rozwój polskiej kultury.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.




Nie przegap najświeższych informacji!

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE